Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hårdvarufel/återställningsfel/Panic Crash/ Allt.
-
AuthorPosts
-
Började för 2 veckor sedan när jag fick ut en splitterna ny Iphone 3GS på garantin genom Anovo via telia.
Den fungerade perfekt i en vecka, då den plötsligt startade om sig!
Därefter blev de mer frekventare och slutligen så hamnade den i en stenhård återställnings cyckel.Allt ifrån att inte ens kunna starta återställningen till att den gå igenom men genast stanna och crasha.
När jag väl gav upp och gick till Telia så mannen i kassan, att det lät som ett hårdvaru fel och jag har haft med anovo tidigare, och skickade iväg telefonen.Efter tre dagar får man meddelandet att inget fel har upptäcks!
Och de skickar tilbaka telefonen och jag blir smått förbannad och har nu börjat en maila konversation med dom.Jag hämtade ut den och den flöt på tills igår kväll.
gjorde så kallade “Panic Crash”, hittade flera crash-logar på datorn och kunde inte lista ut va de hette.Jag har lyckats hitta var telefonen startar om sig.
Det är när jag spelar spel som den panikkraschar och kommer efter “äpplet” tillbaka till hemskärmen men jag behöver inte skriva in min pinkodDen fungerar ganska bra tills jag sätter igång något spel.
Allt annat verkar fungera men jag är osäker på om det är endast det.
Ibland startar den om sig. Men senast så blev skärmen “snesträckad, med massa färger” och sen dör.Nu sitter jag här på morgonen och undrar vad jag ska ta med till.
Den sitter fast i återställningscykeln, och iTunes tuffar på på “väntar på iPhone”.Har haft dessa problem innan och efter Anovo tittade på dem.
Har ni någon som helst aning om vad detta är?!
Kan jag lösa problemet genom crasch-logarna?
Hur kan jag hjälpa Anovo att “hitta” felet.@hugorosenlund 77202 wrote:
Började för 2 veckor sedan när jag fick ut en splitterna ny Iphone 3GS på garantin genom Anovo via telia.
Den fungerade perfekt i en vecka, då den plötsligt startade om sig!
Därefter blev de mer frekventare och slutligen så hamnade den i en stenhård återställnings cyckel.Allt ifrån att inte ens kunna starta återställningen till att den gå igenom men genast stanna och crasha.
När jag väl gav upp och gick till Telia så mannen i kassan, att det lät som ett hårdvaru fel och jag har haft med anovo tidigare, och skickade iväg telefonen.Efter tre dagar får man meddelandet att inget fel har upptäcks!
Och de skickar tilbaka telefonen och jag blir smått förbannad och har nu börjat en maila konversation med dom.Jag hämtade ut den och den flöt på tills igår kväll.
gjorde så kallade “Panic Crash”, hittade flera crash-logar på datorn och kunde inte lista ut va de hette.Jag har lyckats hitta var telefonen startar om sig.
Det är när jag spelar spel som den panikkraschar och kommer efter “äpplet” tillbaka till hemskärmen men jag behöver inte skriva in min pinkodDen fungerar ganska bra tills jag sätter igång något spel.
Allt annat verkar fungera men jag är osäker på om det är endast det.
Ibland startar den om sig. Men senast så blev skärmen “snesträckad, med massa färger” och sen dör.Nu sitter jag här på morgonen och undrar vad jag ska ta med till.
Den sitter fast i återställningscykeln, och iTunes tuffar på på “väntar på iPhone”.Har haft dessa problem innan och efter Anovo tittade på dem.
Har ni någon som helst aning om vad detta är?!
Kan jag lösa problemet genom crasch-logarna?
Hur kan jag hjälpa Anovo att “hitta” felet.testat återställa telefonen i annan data?
Satt den i DFU Läge?Ja, Har gjort allt som man kan göra.
Har tagit bort .ipsw filen, tagit bort mobilesync filer i datorn, installerat om itunes.
Jag står helt still och får inget klokt svar någonstans. Letat över (hela) internet och känner mig ensam!
Kan de vara att det är något mjukvarufel? Isåfall vad, programmen (spelen) funkade ju kanon bra innan på min förra telefon.
Hårdvarufel? Ja, om man ser till datorer som min är borde ju omstart vara
1)Hetta, den är ganska normalvarm.
2)Dåliga drivrutiner, hmm, där vetefan är ju senaste firmware o faderuttan.
3) Dåliga resurser, ram, cpu, gpu(?) hårddisk. Inget har ju ändrats.
4) dåligt skrivna program (nja, vet inte om de är så ifallet, det har ju fungerat innan) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.