Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hata mig…
-
AuthorPosts
-
.. eller radera bara denna tråden om ni inte gillar att jag startar en ny tråd. Jag har suttit framför datorn hela förmiddagen och försökt bli klok på jailbreaking av iPhone 3G.
Jag har efter en Iphonefri månad bytt ut min 2G mot en 3G och nu sett att många av mina favoritapplikationer och möjligheten till att justera teman helt försvunnit. Därför är det dags för mig att göra min första jailbreak, men hur gå tillväga? De flesta diskussioner rör firmware 2.2, att gå runt Telias låsning av telefonerna etc. men det är inte det jag vill ha svar på. Jag vill helt enkelt bara veta om jag kan jailbreaka min lur och isåfall hur jag skall gå till väga. Förutsättningarna är följande:
– iPhone 3G, 16 GB, med firmware 2.2
– iTunes version 8
– Teliaabonemang, jag har inga planer på att byta operatör eller gå över till kontantkort
– PC med Vista, 2.0-USB-anslutningarDet var nog alles, jag skulle vara grymt tacksam om någon ville ta sig tid och svara på frågorna eller skicka en länk till var det står hur jag ska gå tillväga. Ligger tråden fel så flytta gärna den!
//Tosca
Gå till iclearified och gå in på totorials, iPhone, unlocking och där ser du hur du gör med FW 2.2 och 3G. Du får då, när du jailbreakar den tillgång till cydia där du kan hämta hem nya teman, ljud osv. Eftersom du redan har 2.2 så kommer det att ta ca 10 minuter för dig. Du kan sedan lungt rulla vidare med telia.
Gå till iclearified och gå in på totorials, iPhone, unlocking och där ser du hur du gör med FW 2.2 och 3G. Du får då, när du jailbreakar den tillgång till cydia där du kan hämta hem nya teman, ljud osv. Eftersom du redan har 2.2 så kommer det att ta ca 10 minuter för dig. Du kan sedan lungt rulla vidare med telia.
Tackar tackar för svar! Jag ska genast bege mig dit och läsa/ladda/jailbreaka, bra att det ska gå snabbt (det är inte bra att införskaffa en ny iPhone en vecka innan tentaperioden ; )….
Tackar tackar för svar! Jag ska genast bege mig dit och läsa/ladda/jailbreaka, bra att det ska gå snabbt (det är inte bra att införskaffa en ny iPhone en vecka innan tentaperioden ; )….
Hehe
Du får googla om jag stavade rätt på iclearified, men den är valdigt “apple” den sidan.
Och du vet väl att du inte behöver lägga in nummer man har på sim manuellt utan de går att föra över från sim direkt från iphonen.Hehe
Du får googla om jag stavade rätt på iclearified, men den är valdigt “apple” den sidan.
Och du vet väl att du inte behöver lägga in nummer man har på sim manuellt utan de går att föra över från sim direkt från iphonen.Jag pysslade lite med Outlook igår (ett program som jag annars aldrig använder) för att få över kontakterna från förra iPhonen till den nuvarande iPhonen, så jag tror att jag fick med mig alla nummer. Tveksamt om jag ska orka hålla på att kopiera över sms, bilder och filmer kan kanske vara trevligt att ha kvar det gamla men kanske bättre att “börja på ny kula” med ny telefon? Däremot skulle jag bli fruktansvärt glad om jag hittade Tris och gamla iZoo (bejewled-spel) efter jailbreaken, men vad jag har förstått har Tris gått ur tiden (och försvunnit från AppStore) på grund av copyright-fight och iZoo är tydligen ett djurljudsprogram nu.. men så fort jag jailbreakat telefonen ska jag försöka hitta fler bra apps.
Jag hittade iclearified, postar länken här ifall någon annan sitter i samma sits och letar efter tutorialen: iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows)
Tack för all hjälp! Jag håller på med jailbreakingen för fullt nu 😀 !
Jag pysslade lite med Outlook igår (ett program som jag annars aldrig använder) för att få över kontakterna från förra iPhonen till den nuvarande iPhonen, så jag tror att jag fick med mig alla nummer. Tveksamt om jag ska orka hålla på att kopiera över sms, bilder och filmer kan kanske vara trevligt att ha kvar det gamla men kanske bättre att “börja på ny kula” med ny telefon? Däremot skulle jag bli fruktansvärt glad om jag hittade Tris och gamla iZoo (bejewled-spel) efter jailbreaken, men vad jag har förstått har Tris gått ur tiden (och försvunnit från AppStore) på grund av copyright-fight och iZoo är tydligen ett djurljudsprogram nu.. men så fort jag jailbreakat telefonen ska jag försöka hitta fler bra apps.
Jag hittade iclearified, postar länken här ifall någon annan sitter i samma sits och letar efter tutorialen: iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows)
Tack för all hjälp! Jag håller på med jailbreakingen för fullt nu 😀 !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.