Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hej jag fattar ingenting.
-
AuthorPosts
-
Hej hoppas på hjälp från er kunniga.
Jag har köpt en ny iphone med telenor abonnemang och jag fattar typ inget så jag har lite frågor jag hoppas ni kan hjälpa mej med.Hur fixar jag internet?mms?spel?videokamera? osv osv…
Hjälp mej o komma igång,tack på förhand!!Internet öppnas med safariikonen.
Spel finns i appstore.
Itunes (för att synka med dator)finns gratis på apples hemsida.
Video och mms har aldrig funnits i iPhone,mms kommer i fw-uppdateringen i juni,videokamera är tveksamt,eftersom kameran är för dålig och saknar ordentlig optik.
Hoppas att du fått svar på en del,om du behöver mera kan du fråga eller söka i forumet.
IPhone tips & trix på apples hemsida är också bra.Du kan behöva ställa in vissa inställningar för att internet ska funka, kolla tenenorshemsida för det.
MMS och videoinspelning kan du hitta i Cydia. För att kunna använda Cydia måste du jailbreaka din telefon. Vet du inte hur man gör det, kolla runt på forumet.MMS och videoinspelning kommer annars att komma till 3.0 som kommer att släppas tidigast juni. (inte säkert att videoinspelning kommer till iPhone 3G, men absolut till nästa gen iPhone.)
steffe, dålig kamera? har du spelat in video med den? inte speciellt dålig.
Har inte testat video,men optik och upplösning är inte i den klass som behövs för att få riktigt bra film-eller bildkvalitet med picoprojektor eller stor TV-skärm.
Okej,det går men för video är nog min gamla kodak easyshare digitalkamera bättre.
Använder bara kameran i iphonen om jag inte har nån annan med,men för stillbilder i dagsljus är den åtminstone användbar.
Eftersom jag är van vid färgdia från min hasselbladskamera kanske jag är onödigt kinkig. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.