Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › hem- knappen är död!
Tagged: död, funkar ej, hem knapp, home button, home knapp
-
AuthorPosts
-
hej allihop!
Har ett stort problem som jag inte lyckats fixa ännu och behöver hjälp från er!
det är så att min home knapp inte fungerar längre! Har lyckats komma runt problemet genom att ha installerat dock från installer ( en liten sol stråle längst ner till höger) men vill gärna kunna använda home knappen.
det hela började med att jag satt på 1.1.4 och ville testa 2.0 när winpwn kom ut( version 2.0.0.3 tror jag) uppdateringen gick bra och jag började kika på appstore och började ladda ner lite apps som typ funambol för att synka mina kontakter. Märkte sedan att telefonen kändes lite slö men det var inget som inte redan hade rapporterats om just 2.0 men sen efter att jag surfat lite på safari och skulle gå tillbaka till hem skärmen så funkade inte hem knappen!:( jag försökte allt! Starta om, Återställa från både telefonen och från itunes utan resultat! Sen nedgraderade jag tillbaka till 1.1.4 för att kolla om det var 2.0 som spökade men knappen funkade inte då heller! Så nu sitter jag här med 1.1.4 ocj kan inte använda min hem knapp:( jag tror inte det är hårdvaru relaterat då jag kan använda knappen för att sätta telefonen o dfu läge respektive recovery mode! Har inte tappat luren i samband med uppgraderingen heller:( finns det någon som har eller har haft samma problem? Eller någon som kan hjälpa mig? Tips? Vad som helst! Jag har inte kommit fram till något efter mina felsökningar! Det som jag tycker är underligt är just att knappen funkar när man startar om och håller inne home knappen när jag ska sätta telefonen i Dfu mode eller recovery mode! För det ska väl inte funka genom att bara trycka på sleep/wake knappen eller?Jätte tacksam för svar!!
Come on…. ingen som kan ge mig några pointers??!!
Har lyckats komma runt problemet genom att ha installerat dock från installer ( en liten sol stråle längst ner till höger)
hej, har samma problem med knappen efter att ha tappat mobilen på golvet 🙁 vad är det för installer du använder “istället” för knappen?
och har du fixat knappen nu, hur i så fall?
Jag vill inte säga för mycket för jag känner mig osäker på området men jag vet att det finns att köpa home knappar på tex iphonebutiken, Kanske ni har tryckt sönder den och behöver köpa ny?
tänkte säga de, den kan ju lagga sönder på tidigare firmwares men det låter som den helt enkelt är trasig, eller att va den gör är omställt
@perav 9953 wrote:
Har lyckats komma runt problemet genom att ha installerat dock från installer ( en liten sol stråle längst ner till höger)
hej, har samma problem med knappen efter att ha tappat mobilen på golvet 🙁 vad är det för installer du använder “istället” för knappen?
och har du fixat knappen nu, hur i så fall?
Hej Perav
Programet finns i Installer och heter Dock och finns under kategorin SYSTEM i installer.
Och nej 🙁 Jag har ännu inte fixat knappen!
Kan också påpeka att om man använder “dock” programet så slutar den fungera om man går in på iPod och YouTube.
Att den är sönder vill jag inte tro av den anledningen att den fungerar när man måste hålla in Home knappen när man ska sätta telefonen i DFU läge när man installerar custom firmware etc. hade den inte funkat så hade det inte gått att lägga den i varke DFU-Mode eller Recoverymode :/ men inne i själva “operativsystemet” så vägrar den fungera.
Det är ett väldigt mysko tycker jag.
Så därför vägrar jag tro att den är sönder!
Det är jäkligt tråkigt tycker jag… Med det går ju att kringå lite med hjälp av dock. Men ju fler apps man har ju svårare blir det att träffa rätt program 🙁
Programer ser ut så här:
Kommer ni på något annat är det bara att skriva. Skulle jag hitta en lösning skriver jag den direkt om i fall någon annan skulle stöta på problemet.
inställningar -> allmänt -> hemknappen
prova o byta inställningar där
detta är för dubbelklick, men då ser du om den fungerar eller inte
så, nu har jag installerat Dock o d funkar perfekt!! får väl använda d istället för knappen tills jag får råd att fixa den!!
men nu börjar jag få ett nytt problem…. MIKROFONEN!!! den e nästan helt död :S När jag pratar i telefon med andra så hör de inte mig… nästan inget alls 🙁
lösning, anyone?@perav 10244 wrote:
så, nu har jag installerat Dock o d funkar perfekt!! får väl använda d istället för knappen tills jag får råd att fixa den!!
men nu börjar jag få ett nytt problem…. MIKROFONEN!!! den e nästan helt död :S När jag pratar i telefon med andra så hör de inte mig… nästan inget alls 🙁
lösning, anyone?handsfree eller vanliga?
låter som din telefon håller på o lägga av 🙁
en vääääldig konstig grej hände idag!!! hem knappen funkade helt plötsligt igen!!!!!!!! men sen efter en timmer var den död igen 🙁
Föresten! Är det någon som vet var man kan köpa reservdelar (som typ hela den platta sladden som home knappen sitter på) inom sverige till 2G iPhone??
Funderar på att byta ut sladden själv. Vågar inte skicka iväg den men är så trött att inte ha en fungerande telefon.fan fan faaaaaaaaan!!! knappen hade nu plötsligt funkat igen i ca 2 v!!! o idag tappa jag tlf på golvet IGEN!!! o nu e knappen död igen 🙁
har en fråga, hur återställer man tlf? o vad innebär en återställning??? behöver man hem knppen för o kunna återställa mobilen? uuuuuuffffff fan va tråkigt alltså!!
fan fan faaaaaaaaan!!! knappen hade nu plötsligt funkat igen i ca 2 v!!! o idag tappa jag tlf på golvet IGEN!!! o nu e knappen död igen 🙁
har en fråga, hur återställer man tlf? o vad innebär en återställning??? behöver man hem knppen för o kunna återställa mobilen? uuuuuuffffff fan va tråkigt alltså!!
fan fan faaaaaaaaan!!! knappen hade nu plötsligt funkat igen i ca 2 v!!! o idag tappa jag tlf på golvet IGEN!!! o nu e knappen död igen 🙁
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.