Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hittar inte APN inställningar i Iphone 4
-
AuthorPosts
-
Hej all !
Behöver hjälp med lite grej. Jag har en iphone 4 på 4.0 firmware.Jailbroken and unlocked.
Jag använder comviq kontant kort men kan inte få igång internet på den.Jag har kollat med comviq men säljaren tog upp sin iphone och visade mig APN inställningar i den och vi hittar de inte i min iphone.
Jag lyckades får den att fungerar en gång bara men inte nu mera.
Kan nån hjälpa mig? Vad ska jag göra att kunna få ingång internet.
Inte nån som kan det ??????
@iphone_manen 91266 wrote:
Inte nån som kan det ??????
inställningar > allmänt>nätverk sedan mobild datanätverk
@apple 3g 91272 wrote:
inställningar > allmänt>nätverk sedan mobild datanätverk
Finns inte apn där.Jag vet det ska va där men det gör inte det.Jag ser bara vpn där.Det är väl inte samma sak ?
iphone_manen wrote:Finns inte apn där.Jag vet det ska va där men det gör inte det.Jag ser bara vpn där.Det är väl inte samma sak ?Har du aktiverat 3G?
Självkalrt 3gn e på.
Bara amatör svar.
På forum loggan står det sveriges största iphoneforum…..hahahaha
@iphone_manen 91318 wrote:
Finns inte apn där.Jag vet det ska va där men det gör inte det.Jag ser bara vpn där.Det är väl inte samma sak ?
Det står följande:
Mobildata
APN: surf.tele2.se (Detta ska du skriva in)
användarnamn:
Lösenord:MMS
APN: surf.tele2.se
användarnamn:
Lösenord:
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS-proxy: 130.244.202.30:8080
MMS-maxstorlek:
MMS UA Prof URL:Hittar du inte dessa under Inställningar ->Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk
så gör du fel.
Får jag föreslå att du tar en skärmdump av din Inställningar ->Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk och slanga upp den till forumet så kan vi se hur det ser ut för dig. Håll ned On/Off knappen och tryck sen ned den runda knappen på framsidan, så tar du en skärmdump. Hamnar i Bilder/Kamerarulle.
Det här låter lite grand som ett problem jag hade innan. Min Internetdelnings knapp var spårlöst försvunnen. Apple har en jävla märklig inställning till det här med inställningar, vet inte om detta är något liknande problem men ladda som sagt upp en skärmdump så kanske det kan ge en liten ledtråd…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.