Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › hjälp!
-
AuthorPosts
-
hej ! jag har fått en iphone 2g 16gig av min farsa som inte fungerar, det började med att den inte fick kontakt med datorn längre så då gjorde han en total rensning av telefonen, och nu när jag kopplar den till datorn så syns bara ” apple ” ikonen, ingenting annat syns. vet inte hur jag ska göra! Snälla, skulle vara hemskt glad ifall någon vet hur jag ska göra. mvh // kim
vad menar du med total rensning? återställde han och jailbreakade? har du itunes installerad?
Utveckla gärna din fråga!
Hej! Jag tror jag har exakt samma problem. Tog över en Iphone av min chef.. För att åstersälla till “oginal” så gjorde jag en rensning inne på inställningarna på telefonens meny. Det var något i stil med “återiställ standardinställningar” eller något liknande.. Det stod sedan att det kunde ta upp till en timma.. Det gjorde det väll unegfär men sen nu sysn bara ett vitt apple i skärmen.. Batteriet tog sedan slut så jag satte in den i datorn och då kom apple-ikonen tillbaka.. kan inte glra någonting? har testat att hålla inne knappen på toppen och “tillbaka-knappen” men kommer återigen bara till äpplet. Ibland kommer en liten “tänker symbol” fram som om den arbetade.. den lilla ringen om ni vet vilken jag menar… Snälla hjälp?! Vet inte vad som är felet?
Tack på förhand,
Cecilia@cappuccinooo 26046 wrote:
Hej! Jag tror jag har exakt samma problem. Tog över en Iphone av min chef.. För att åstersälla till “oginal” så gjorde jag en rensning inne på inställningarna på telefonens meny. Det var något i stil med “återiställ standardinställningar” eller något liknande.. Det stod sedan att det kunde ta upp till en timma.. Det gjorde det väll unegfär men sen nu sysn bara ett vitt apple i skärmen.. Batteriet tog sedan slut så jag satte in den i datorn och då kom apple-ikonen tillbaka.. kan inte glra någonting? har testat att hålla inne knappen på toppen och “tillbaka-knappen” men kommer återigen bara till äpplet. Ibland kommer en liten “tänker symbol” fram som om den arbetade.. den lilla ringen om ni vet vilken jag menar… Snälla hjälp?! Vet inte vad som är felet?
Tack på förhand,
CeciliaDyker den upp i iTunes?
Nej det gör den inte… Datorn reagerar inte alls… Är det ett dåligt tecken? :S
@cappuccinooo 26050 wrote:
Nej det gör den inte… Datorn reagerar inte alls… Är det ett dåligt tecken? :S
Testa att ha den inkopplad i datorn, och sätt den i DFU (återställningsläge).
Stäng av iphonen om du kan.
Håll inne knappen uppe (sleep) och knappen på framsidan (Home) i 10 sek.
Släpp sedan knappen uppe (sleep), och håll inne knappen på framsidan (Home) i 10 sek.
Nu ska det ploppa till i iTunes att den har hittat en iphone i recovery mode, om det har fungerat som det ska. Sen återställ den.
Tack för info.. Går sådär dock.. Går att komma till att datorn reagerar och säger att den hittat en ny USB-programvara.. men inget Itunes poppar upp.. hur jag än gör för att hitta Itunes så vill den inte.. kan ju öppna programet men då “hittar” itunes inte iphonen.. Är det ett speciellt Itunes eller fungerar det jag har till min ipod?
Tacksam för all hjälp! Blir så frustrerad, vill att telefonen skall fungera..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.