Hjälp!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

Hej alla!
    Har skrivit om mitt problem tidigare. Fått olika tips:)från folk på detta forum Testat allt utan resultat. Ominstallerade nyss iTunes på datorn.
    Mitt problem är som följer:
    Provade att uppdatera till 3.0 den dagen som uppdateringen släpptes. I efter hand så skulla man väntat några dagar. Förmodligen så fick min telefon fnatt pga av alla miljoner världen runt som hade samma tankar som mig.
    Problemet är att det blev något fel när jag skulle uppdatera. Kom ett felmeddelande som sade att det inte gick att uppdatera. När jag slår på telefonen så kommer det upp en USB kabel med en pil ovanför och överst en iTunes ikon. Har prövat alla varianter som jag fått tips om då det gäller att slå av och på telefonen så att symbolerna skall försvinna.
    En annan konstig sak är att när jag har loggat in på min iTunes konto och sedan ansluter min iPhone så syns inte enheten…bara när jag låter iPhonen sitta kvar i datorn och klickar ned iTunes med krysset till höger. Då kommer iPhone enheten till vänster …
    Direkt så kommer en varningsruta som säger följande: att iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes.

Jag trycker sedan på OK knappen.
    Då ser jag sammanfattningen över min iPhone:
    Namn: iPhone
    Kapacitet: ej tillämpligt
    Programversion: ej tillämpligt
    Serienummer: Massa siffror och bokstäver. (Ser OK ut.)

Jag klickar på återställningsknappen.
    Då börjar iTunes jobba en en stund extraherar programfiler mm även telefonen ser ut att reagera, blir ett ljust sken i displayen.
    Efter några minuter så kommer ett felmeddelande som säger följande:
    iPhone enheten kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod. (1604.)

Lutar nästan åt att jag måste lämna in telefonen på service…lagom till semestern då man vill ha det med mig:(
    Telefonen är bara drygt en månad dessutom:mad:

Hoppas på hjälp:)

brejkish
    Member
    Post count: 98

Bästa sättet är nog att göra följande:
    Guide: Återställning av iPhone | iPhoneinfo.se
    Hoppas verkligen du får igång det 🙂

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

Hej

Jag vill ge dig ett tips och det är att lämna in den, du SKA MÅSTE få en ny lur som jag hade samma fel och inte fan hjälpte med något tips och råd utan skickas den till anovo och dem kollar på den och klarar inte av och fixa den sen ringer dem bolaget du har köpt luren ifrån och talarom att detta är en garanti problem och kund har fått en ny IMEI nummer;) jag kan lova dig till 99,9% att du får en ny för jag hade samma fel på min och nu har jag en ny lur.

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/4123-akut-hjaelp-behovs.html

brejkish
    Member
    Post count: 98

@iphone 35314 wrote:

Hej

Jag vill ge dig ett tips och det är att lämna in den, du SKA MÅSTE få en ny lur som jag hade samma fel och inte fan hjälpte med något tips och råd utan skickas den till anovo och dem kollar på den och klarar inte av och fixa den sen ringer dem bolaget du har köpt luren ifrån och talarom att detta är en garanti problem och kund har fått en ny IMEI nummer;) jag kan lova dig till 99,9% att du får en ny för jag hade samma fel på min och nu har jag en ny lur.

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/4123-akut-hjaelp-behovs.html

Fungerar det inte att återställa enligt länken jag skrev tidigare, så låter ditt svar kanon om grabben får sig en ny lur ju 🙂

Perraman
    Member

Provar följande:

iTunes kommer att öppna automatiskt säga att en iPhone i återställningsläge har hittats och att den måste återställas för att användas. Klicka bort meddelandet genom att klicka på ok. Sedan håller du in shifttangenten på tangentbordet samtidigt som du klickar på Återställ. Nu kommer det upp ruta där du kan välja den firmware du vill återställa till.

Enda som händer är att jag får upp massa mappar på min dator:confused:

Perraman
    Member

Tack för alla tips:)
    Kämpar vidare:)

bozz
    Member
    Post count: 1199

Kan du få den i DFU mode?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.