Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp!
-
AuthorPosts
-
Hjälp önskas. Jag är fast i “restore” skärmen,
Telefon: 3GS 16Gb
Modemfirmware 05.11.07
Firmware 3.1.2.Den HAR varit jailbreakad med Blackrain, men av någon anledning så kommer jag varken framåt eller bakåt.. Jag vet att det är en sk. “Thethred” JB och det är ok men den hängde sig vid en restart med blackrain.. aja tänkte jag jag kastar väl in en 3.1.2 ISPW och jb:ar igen (telefonen va ny så det fanns inget vettigt på den) Men i DFU mode får jag bara error 1600/1604, i vanligt återställningsmode Får jag meddelandet om att “it’s not elgible”…. Har försökt med olika IPSW’s men utan framgång… Telefonen är tillverkad v05 (ny bootrom).. nu till frågan?
Är det 5500:- skrot som ligger på skrivbordet eller kan man ha den som telefon igen? (Tror inte jag tryckte på den berömda Cydiaknappen som jag borde) Har lusläst allt som finns på forumet och lite till.. men nu vädjar jag om hjälp..Om du inte tryckt på knappen i Cydia – ja då sitter du nog med skrot/non-jailbreakable just nu. Vilken operatör är den låst till?
@freebo 57917 wrote:
Om du inte tryckt på knappen i Cydia – ja då sitter du nog med skrot/non-jailbreakable just nu. Vilken operatör är den låst till?
den är låst till Telia.. så jag petade i mitt Teliakort (kontant) Jag får flytta över nummret från Tele2 tillsvidare och försöka klara mig utan jailbreak (det smärtar kan jag säga) (Kanske skall förtydliga att jag tröttnade på att ha en så dyr papperspress och körde igenom iTunes uppdatering till 3.1.3 med allt det innebar)
vilken är den berömda cyndia-knappen? Gör den att man kan göra en återställning av telefonen ifall det skiter sig? Jag kommer imorrn få en ny iphone som är låst som jag måste låsa upp. Tänkte så jag inte gör något fel. Hoppas bara den inte har fw 3.1.3.
Knappen i CYDIA heter ‘Make My Life Easier’.
Jag tror jag har tryckt på Make my life easier knappen för länge sen, men vad mer exakt gör den?
Kan man se om man aktiverat eller vad den nu gör för jag hittar den inte nu i Cydia!
Kanon Freebo! Då ska jag se till att min tjej också fixar till det där!!
Fan vad du kan mycket!!
Gjorde allt detta på min tjejs iPhone nu och den fick bara SHSHs on file for 3.1.3. Är det bra?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.