Hjälp!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej jag har beställt en iPhone ifrån USA som kommer till Sverige snart.
    Men jag vet bara att den är upplåst men inte med vilket program, och så vet jag inte om den är jailbreakad och aktiverad.
    Finns det något sätt att se med vilket program den är upplåst och kan man se om den är jailbreakad?

Tycker ni att min ska om låsa upp iphonen om det går? Isf med vilket program? Jag har hört att man ska använda iLiberty+ eller Pwnagetool.
    Spelar det någon roll vilket program man låser upp med?

mustafa
    Member
    Post count: 26

din luffare om du vill ha hjälp SÖK!!

Borgvall
    Member
    Post count: 2

@mustafa 3593 wrote:

Mustafa, du är ökänd! Men det är riktigt. Sök är det så svårt? Sök bara! ett relevant ord och du hittar, det klarar en utvecklingsstörd bäver.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973
    mustafa;3593 wrote:

Vi försöker hålla en god stämning på forumet och därför hör kränkande inlägg inte hemma här.

Detta är din andra varning. En varning till sen åker du ut!

Och till trådskaparen, många av dina frågor är redan besvarade på forumet så sök gärna.

Annars så fungerar både iLiberty+ och Pwnage Tool bra. Kör bara något av dom.

razal
    Member

Men alltså jag vet inte om man kan om låsaupp den om du förstår.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973
    razal;3597 wrote:
    Men alltså jag vet inte om man kan om låsaupp den om du förstår.

Vad har du beställt den?

Om den sägs vara “upplåst” så ska det bara vara att stoppa i ett SIM-kort och börja ringa. Men om du är osäker så kan du låsa upp den själv med iLiberty+ eller Pwnage Tool.

razal
    Member

Asså jag köpte av en kille i USA men han visste inte med vilket program det var upplåst av. Och jag vet inte om den är jailbreakad heller. Hur vet jag det?

Om vi säger att den skulle vara upplåst med Ziphone skulle allting funka bra eller skulle jag behöva “omlåsaupp” den?

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@iPhoneinfo.se 3595 wrote:

Vi försöker hålla en god stämning på forumet och därför hör kränkande inlägg inte hemma här.

Detta är din andra varning. En varning till sen åker du ut!

Och till trådskaparen, många av dina frågor är redan besvarade på forumet så sök gärna.

Annars så fungerar både iLiberty+ och Pwnage Tool bra. Kör bara något av dom.

Ta sånt privat med personen i fråga via PM om du är seriös med att hålla en bra stämning…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.