Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp!!!
-
AuthorPosts
-
Jag är nog den mest dummaste personen i hela världen! 🙁
Skyller på min ålder ^^
Jag hade precis jailbreakat min iPhone 4 och efter nån dag kände jag att det inte var som jag hade förväntat mig hittade typ inga nödvändiga jailbreakade appar
och skulle avinstallera jailbreaket och trodde att det bara var att avinstallera på själva telefonen så jag började att avinstallera massa saker på cydia och tillslut efter en viss avinstallering så stängdes cydia och jag kom till hemskärmen men ingen Cydia app fanns och ingen limera1n app heller på hemskärmen sen trodde jag att jag hade lyckats att avinstallera Jailbreaket.
sen några dagar efter kände jag att jag inte riktigt gav det en chans och skulle prova att installera igen men då gick det inte jag provade o provade tillslut drog jag ut usb sladden och satte in igen och försökte installera igen det jag inte märkte var att itunes hållde på att synkrosera samtidigt som limera1n letade efter telefonen och då stängdes telefonen av och blev helt svart
och jag startade telefonen och då kom det upp sån bild där det står att jag ska koppla telefonen till itunes och jag gör det men inget händer sen så läser jag runder här och får reda att den hamnat i så kallade recovery mode
och laddar ner nåt program som tar bort den från det och sen när det är klart så funkar den igen och jag kollar så den inte laddar i itunes och sen försöker jag igen med limera1n men inget händer och då kommer jag på att jailbreaket kanske är kvar i telefonen bara att cydia och limera1n appen inte syns och jag försöker att återställa iphonen via itunes till fabrikinställningar men det går inte det börjar ladda men sen när det är klart står det att det blev nåt fel jag har försökt säkert 10 gånger men inget händer
VAD SKA JAG GÖRA!!! 🙁Återställ telefonen från itunes och börja om från början
Det är detta som inte funkar har provat säkert 10 gånger med att återställa men när det laddat klart står det bara att det blev nåt fel men visst ska prova igen.
Ett långskott har du tagit en SHSH dump med tinyumbrella?
Om det är så, kan tinyumbrella ändrat i din hosts fil.
Windows7: %systemroot%system32driversetcIsåfall öppna hosts filen med Notepad och ta bort raden
som innehåller något med apple.Spara filen. se till att starta om itunes. eller helst starta om datorn.
Försök göra en återställning via iTunes igen.Jag hade liknande problem som dig. Och då löste jag det så.
Nej, Har jag inte gjort? 😮
Går det att lösa ändå? 🙁har du provat detta, koppla den till itunes , håll in home och sleep knappen i 10 sekunder sen släpper du sleep knappanbem en forsätter hålla in home knappen. detta kallas DFU !!
Nej det har jag inte men ska prova när jag kommer hem.
TS säger att något blir fel vid återställningen. Ett felmeddelande borde pluppa upp då. Vore toppen om man fick ta del av felmeddelandet.
Det är som att säga “Bilen startar inte, något är fel”, utan att kolla om diverse varningslampor i bilen lyser :P.
Det Står:
Programvaran för iPhone-enheten “Felixs iPhone”
Skadades under hämtningen.
Koppla från. anslut på nytt och försök igen. Kontrollera att nätverksinställningar är korrekta och att nätverksanslutningen till internet fungerar.
eller försök igen senareMen jag har försökt säkert 20 gånger och det är inget fel på internet
Har du tillgång till annan dator? Om ja, testa på den andra datorn att dra hem ipsw-filen.
Eller tanka den rätta härifrån: Firmware – The iPhone Wiki
@muffins 82151 wrote:
TS säger att något blir fel vid återställningen. Ett felmeddelande borde pluppa upp då. Vore toppen om man fick ta del av felmeddelandet.
Det är som att säga “Bilen startar inte, något är fel”, utan att kolla om diverse varningslampor i bilen lyser :P.
jag får felmeddelande 1015 hur löser jag det?
går inte vad ska jag göra? :O
och nu hittade jag ett återställ inne på telefonen och jag tryckte ju såklart där och nu går det inte att gå in på den alls och itunes märker inte den
blir bara en apple loga om jag håller inne on/off knappen och en laddnings sak över äpplet som står stilla och om jag håller inne on/off och home knappen i 10 sekunder blir det svart och då släpper jag on/off knappen och håller inne home knappen, sen efter cirka 15 sekunder så kommer det upp en bild där jag ska koppla till itunes
och jag gör det och den säger att de har hittat nåt fel och att jag måste återställa och uppdatera jag gör detta men funkar inte utan står att jag ska koppla ur iphonen och försöka igen och kolla mina internet inställningar!
precis som innan att det inte gick att återställa, men nu kommer jag inte in på den vad ska jag göra!? DDDD:
HJÄLP MIG!!! :'( -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.