Hjälp!!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Är helt ny när det gäller Iphone, så jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Vill nedgradera från 4.2 till 4.1. Har laddat ner iOS 4.1 som rar fil. När jag öppnar den så finns det inte någon fil som heter ipsw.

ssnd
    Member
    Post count: 194

Ditt svar finns på forumet om du provar söka på Downgrade eller nedgradering.

Det är svårt att besvara frågan då man vet så lite om din telefon 3G, 3GS, 4 etc.

En grundregel dock är att telefonen ska ha varit jailbreakad tidigare och att du har SHSH-filer sparade på Cydia osv.

Sök på forumet så skall du finna 🙂

ssnd
    Member

(Om det inte är en 3G, för då ska det tydligen gå oavsett)

Neil
    Member

Det är en 3gs med firmware 4.2.1. Jag kan inte jailbreaka den. Har provat limera1n. Det funka inte. Ska jag nedgradera för att kunna jailbreaka den?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

har den varit jailbreakad tidigare? sparat shsh?
    om inte så får du vänta på jb till 4.2.1

Neil
    Member

Den är inte jb tidigare. Shsh? Har ingen aning. Vet inte ens vad det är. Är total amatör på iphone. Är det möjligt att nedgradera till typ 4.1 och sen jailbreaka den?

imported_pongo
    Member

sparat shsh från tidigare firmware behövs för att nedgradering ska gå.
    med andra ord, nej du kan inte nedgradera.

Neil
    Member

Det ända jag kan göra är att vänta då! Vet man när jb för 4.2.1 kommer?

imported_pongo
    Member

om du har en mac, kan du alltid testa dig på detta
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/10650-untheter-jailbreak-ios-4-2-1-aer-haer-nu-med-guide.html

sry tar tillbaka det, det är tydligen endast för iphone 4

Neil
    Member

Nej, har Pc.

ssnd
    Member

Du kan jailbreaka!

MEN!!! iPhone 3GS med iOS 4.2.1 som är tillverkad efter vecka 40 (2009) blir “tethered” d.v.s att du måste boota telefonen via en dator varje gång du vill starta om den.

Du kollar när den är tillverkad såhär: Veckonumret = 4e och 5e siffran i serienumret.

Länk till guide för jailbreak:
    Guide: Jailbreaka iPhone, iPod touch och iPad med iOS 4.2.1 | iPhoneguiden.se

Länk till upplåsning ifall du behöver det:
    Hur du låser upp iPhone 3G/3GS samt 4 med iOS 3.0 upp till iOS 4.2 | iPhoneguiden.se

Lycka till!!!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.