Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Hade samma problem som https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/10897-iphone-3gs-4-2-1-bb-06-15-00-a.html
Försökte sisådär 100 ggr. Nu är hela mobilen svart, inget händer, ingen reaktion av något slag när jag försöker sätta på den eller kopplar till datorn. Förut kom usb bilden iaf. Är den pajj?
Köpte den igår av en kompis, han hade köpt den i usa, den är jailbreakad med redsnow. Jag känner att jag helst av allt vill få bort skiten och ha den “vanlig” alltså utan jailbreak. Hur gör man? (finns det tidigare trådar om detta har jag inget emot att bli hänvisad till dessa). Kan jag ha den vanlig även om den är köpt i USA? Kan man lämna in den till typ.. nån mobilaffär (alltså inte 3, eller phonehouse utan nån “turk”mobilaffär?), kan man lita på att de kan fixa?
Ber till alla iphone gudar just nu för det känns lite lagom kul att ha en tele som inte funkar..:mad:
1. Vilken telefon är det? 2G, 3G, 3GS, 4?, vilken Firmware?
2.Du måste ha jailbreak + unlock för att kunna ringa med den LÅSTA telefonen du nyss köpt.
3. Du har alltså provat exakt som personen i tråden du länkade?(det “svarta” var visst bara DFU-mode som jag inte visste att min sambo
hade satt mobilen i igår kväll)Har exakt samma mobil som han/hon i tråden, 3GS 4.2.1
Har gjort exakt som i tråden, får alltid felkod 3194, har försökt
flera gånger, alltid samma.Om jag förstod det du skrev rätt måste den alltså för evigt vara
jailbreakad? Jag kommer altså alltid få krångla med skiten?@vickvick 89184 wrote:
Om jag förstod det du skrev rätt måste den alltså för evigt vara
jailbreakad? Jag kommer altså alltid få krångla med skiten?Har du haft telefonen i ett år kan du låsa upp den hos din operatör. (Osäker på om det bara gäller Svenska operatörer.) Då är telefonen upplåst och du kan använda vilken operatör du vill utan Jailbreak och Unlock.
I mitt fall kostade det 300 kronor hos Telia för min 3G.
@6295gl 89185 wrote:
Har du haft telefonen i ett år kan du låsa upp den hos din operatör. (Osäker på om det bara gäller Svenska operatörer.) Då är telefonen upplåst och du kan använda vilken operatör du vill utan Jailbreak och Unlock.
I mitt fall kostade det 300 kronor hos Telia för min 3G.
Fy fan vad nice, köpte den igår av en vän, men man kan väll säkert låsa upp den för en slant vid comviq! Måste väll bara få den att funka först antar jag..
fan va arg man blir på.. teknik grejjer, har fan snart lust att slänga skiten från balkongen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.