Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › hjälp angående iphone 3g
-
AuthorPosts
-
hej nu hände det nåt fel med min iphone 3g ios 4.0.1 unlock ultrasn0w jailbreak : redns0w. jag lyssnade på musik sen gick jag in på sbsettins och sen more sen där markerade jag på backgrounder, som jag hade av installerat men det stog fortfarande att jag har det installerad så jag markerade på den för att se om den fortfarande finns då hände tdet nåt farligt den den kom till den här när det står dra för att låssa upp skärmen med mitt backgrunds bild och i mitten en ring som går runt sen bara hållde den på så altså helt stelnat så, så jag hållde in power och hem knappen tills den stängs av så jag gjorde det och nu när den startar så kommer den till äpple med svart backgrund väntar länge sen kommer det en ring i mitten och bara har stannat så vad kan jag göra 🙁 vill ju ine förlora nåt kan tinyumbrella hjälpa detta ?
kopplade den till datorn startade itunes sen upptäcktes den i itunes men sen startade den som sig så nu upptäcks den inte i itunes den håller på igen 🙁
edit: den upptäcks i ituneso ch säkerhetskopierar och syncar som vanligt alt fungerar som vanligt men inte min iphone kommer ingenstans kommer bara till apple logo med svart backgrund sen startar den om efter ett tag@apple 3g 87634 wrote:
hej nu hände det nåt fel med min iphone 3g ios 4.0.1 unlock ultrasn0w jailbreak : redns0w. jag lyssnade på musik sen gick jag in på sbsettins och sen more sen där markerade jag på backgrounder, som jag hade av installerat men det stog fortfarande att jag har det installerad så jag markerade på den för att se om den fortfarande finns då hände tdet nåt farligt den den kom till den här när det står dra för att låssa upp skärmen med mitt backgrunds bild och i mitten en ring som går runt sen bara hållde den på så altså helt stelnat så, så jag hållde in power och hem knappen tills den stängs av så jag gjorde det och nu när den startar så kommer den till äpple med svart backgrund väntar länge sen kommer det en ring i mitten och bara har stannat så vad kan jag göra 🙁 vill ju ine förlora nåt kan tinyumbrella hjälpa detta ?
kopplade den till datorn startade itunes sen upptäcktes den i itunes men sen startade den som sig så nu upptäcks den inte i itunes den håller på igen 🙁
edit: den upptäcks i ituneso ch säkerhetskopierar och syncar som vanligt alt fungerar som vanligt men inte min iphone kommer ingenstans kommer bara till apple logo med svart backgrund sen startar den om efter ett tagÅterställ den, kör sedan in din senaste backup, jailbreaka och unlocka på nytt.
Det är vad jag vet, vet inte om någon annan sitter på bättre lösning.
Mvh
@apple 3g 87638 wrote:
ehhm kommer jag då få 4.2.1 och sen jailbreaka och få ipads baseband ? då kommer jag ha dåligt batteri
Har du shsh sparade återställer du till den mjukvaran du vill ha.
@apple 3g 87641 wrote:
aa det har jag så jag kan då återställa den till ios 4.0.1 och unlocka den utan ipads baseband ? isåfall hur gör jag detta 🙁
Gör som där står där, fast tanka din mjukvara härifrån istället:
iPod, iPhone and iPad Firmware Download@cophe 87642 wrote:
Gör som där står där, fast tanka din mjukvara härifrån istället:
iPod, iPhone and iPad Firmware Downloadden är låst till telia och jag har inte telia sim kort kan jag hacktivera den med redsn0w ? sen när jag gjort detta
@apple 3g 87643 wrote:
den är låst till telia och jag har inte telia sim kort kan jag hacktivera den med redsn0w ? sen när jag gjort detta
Ja, det ska gå har ja för mig.
apple 3g;87645 wrote:är du säker på att denna guide kommer funka till min iphone 3g100% 🙂
@apple 3g 87647 wrote:
🙁 är lite skraj nu ska köra på detta nu hoppas jag inte får nån felmeddelande
Det kan hända du stöter på erron 1015, men det är ingen fara. Det är bara att ignorera det meddelandet. Meddelandet kommer för att den inte lyckas nedgradera basebandet. Men återställningen blir komplett iaf.
Lycka till.
@cophe 87648 wrote:
Det kan hända du stöter på erron 1015, men det är ingen fara. Det är bara att ignorera det meddelandet. Meddelandet kommer för att den inte lyckas nedgradera basebandet. Men återställningen blir komplett iaf.
Lycka till.
Dokumentet går inte att spara “åtkomst till….nekades vet att jag ska köra som adminisatör
@apple 3g 87649 wrote:
Dokumentet går inte att spara “åtkomst till….nekades vet att jag ska köra som adminisatör
Kolla så det inte är skrivskyddat innan du provat redigera det.
nu gick det öppnade dne här gången som notepad men sen kommer det en ruta vart jag ska spara detta altså spara som ska jag då välja samma väg eller ?
@apple 3g 87651 wrote:
nu gick det öppnade dne här gången som notepad men sen kommer det en ruta vart jag ska spara detta altså spara som ska jag då välja samma väg eller ?
Ja, du ska överskriva den fil som redan ligger där. Ta en backup på originalet ifall det inte går vägen.
@apple 3g 87653 wrote:
ok när jag gör det så säger den att hosts.umbrella finns redan
vill du ersätta den ?
ska jag då ta bort den gamla hosts,umbrella ?Ja du ska ersätta den, det sa jag i mitt förra inlägg.
Följ guiden så ska du se att det löser sig.
500 inlägg!:rolleyes:
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a ‘#’ symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
#74.208.105.171 gs.apple.com
74.208.10.249 gs.apple.com
74.208.10.249 gs.apple.comexakt så här står det och jag tror det är fel
tänk om guiden som freebo har gjort är kanske lite annorlunda för att det kanske var et annat itunes då, kan inte du kopiera ditt och klistra in här så jag kan kopiera ditt och klistra in i mitt ?
@apple 3g 87664 wrote:
tänk om guiden som freebo har gjort är kanske lite annorlunda för att det kanske var et annat itunes då, kan inte du kopiera ditt och klistra in här så jag kan kopiera ditt och klistra in i mitt ?
Du har gjort helt rätt. Och nej, det är inte annorlunda nu än när freeb gjorde den guiden. Gör exakt som där står så kommer du lyckas. Blir det några problem är du mer än välkommen att ställa de här.
Mvh
@cophe 87675 wrote:
Du har gjort helt rätt. Och nej, det är inte annorlunda nu än när freeb gjorde den guiden. Gör exakt som där står så kommer du lyckas. Blir det några problem är du mer än välkommen att ställa de här.
Mvh
tror det är nått fel på denna sida, väntade igår 2 timmar på att du ska göra ett inlägg sen blev det sent så jag gick och la mig, nu ska jag till skolan kommer hem runt 3 så då ska jag försöka göra detta 🙁 hoppas det kommer gå bra
@apple 3g 87680 wrote:
tror det är nått fel på denna sida, väntade igår 2 timmar på att du ska göra ett inlägg sen blev det sent så jag gick och la mig, nu ska jag till skolan kommer hem runt 3 så då ska jag försöka göra detta 🙁 hoppas det kommer gå bra
Inge fel på sidan, men kan inte sitta och va någon pass-upp. Du fpr försöka fixa det själv. Har du sen frågor så svarar vi på de så fort vi kan.
Mvh
hjälp fick iphone enheten kunde inte återställas.ett okänt fel uppstod (3194) vad ska jag göra nu ?
@apple 3g 87690 wrote:
hjälp fick iphone enheten kunde inte återställas.ett okänt fel uppstod (3194) vad ska jag göra nu ?
3194 är error för apple’s sign. Du har 3 rader med apple’s server i din host. Ta bort de 2 sista samt ta bort fyrkanten från den första. Prova sedan igen.
Mvh
Edit:
127.0.0.1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.comDet ska du ha sist i din host. Utan några fyrkanter. Så ta bort de 3 raderna du har och ersätt med dessa 2.
Mvh
så här ?
#
#
# space.
#
#
# For example:
#
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
#127.0.0.1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.com@apple 3g 87694 wrote:
så här ?
#
#
# space.
#
#
# For example:
#
# 127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.comDär har du den.
@cophe 87699 wrote:
#
#
# space.
#
#
# For example:
#
# 127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.comDär har du den.
fick samma sak 🙁 vad ska jag göra nu
startade om datorn nu fick jag felet 3014
jag kommer ihåg att det fanns en fil som hette umbrella hosts eller nåt tog bort den och den låg bredvid dokumentet host ? kan det vara felet ?
den hette hosts.umbrellaApple – Support – Discussions – 3GS upgrade to 3.0.1 Error 3014 – …
Handlar om att det är något med dina portar ut till internet.
Sökte bara lite snabbt på nätet och hittade den tråden.. Hoppas den hjälper.
Är lite stressad..
provade på en annan dator nu altså pappas acer xp 512 bm ram 80 gb hårddsik en gammal dator funkade kanon 🙂 tack så mycket den håller på nu visst ska jag göra samma sak som jag gjorde det första gången, redsnow och sen ultrasn0w ? kan jag inte göra det med jailbreak me istället ? mycket lättare
ok tack så mycket 🙂 om det inte skulle vara batteri problem på ipads baseband så skulle jag uppdatera till den senaste 4.2.1 men aja 🙂 tack igen j!vligt snällt 🙂
fast mitt 3g känns jätte segt , hittade apn inställningar på en sida men tror det var fel , nån som kan ge mig det rätta apn och alting för att fixa internet för min iphone 3g tele2
Byt? Om du gjort det, funkar det bättre?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.