Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › hjälp angående iphone 3gs 16 gb ny
-
AuthorPosts
-
har en kompis här som har köpt en 3gs 16 gb vit helt ny av en kille som bor i hallstahammar och är låst till 3. han sa att om du uppdaterar den i itunes så kommer du inte kunna låssa upp den, vi kopplade den till datorn men den sa no sim card installed, altså inte aktiverad än. känner ingen som har 3 sim kort. jag vet inte vad för ios det är på den . hur kan jag kolla upp vad för os det är ? meningen är att låssa upp den med ultrasn0w. kan man inte kolla vad för ios det är på den genom att knappa in serie nummret eller imei nummret nånstans ? tusen tack om nån här på forumet kan hjälpa mig lite
Vad du/ni kan göra är att skaffa en ios 4.2.1 custom som inte uppdaterar basebandet och som är aktiverad, och köra in den.
Det säkraste är dock att gå till första kiosk och köpa ett 3 kontant för 100kr
@iPhoneReservdelar.se 89424 wrote:
Vad du/ni kan göra är att skaffa en ios 4.2.1 custom som inte uppdaterar basebandet och som är aktiverad, och köra in den.
Det säkraste är dock att gå till första kiosk och köpa ett 3 kontant för 100kr
fråga 1: kan vi inte aktivera den med redsn0w ?
fråga 2: och hur ska vi återställa den i itunes med en custom fil om vi inte kan återställa den för att det säger insert a valid simkort
fråga 3 : är redsn0w unthetered ?1 du kan aktivera och jailbreaka med redsn0w förutsatt att du vet villken mjukvara som sitter i
2 lätt, du startar med redsn0w och bockar för att du vill bara sätta telefonen i pwnd state sedan shift + återställ i itunes och välj custom ipsw
3 nja, vet faktiskt inte det, jag har dock jailbreakat en telefon med greenpois0n och aktiverat den med redsn0w och den blev unthetered@iPhoneReservdelar.se 89441 wrote:
1 du kan aktivera och jailbreaka med redsn0w förutsatt att du vet villken mjukvara som sitter i
2 lätt, du startar med redsn0w och bockar för att du vill bara sätta telefonen i pwnd state sedan shift + återställ i itunes och välj custom ipsw
3 nja, vet faktiskt inte det, jag har dock jailbreakat en telefon med greenpois0n och aktiverat den med redsn0w och den blev untheteredska inte jag ha ipads baseband för att låssa upp den sen, altså jailbreaka med greenpois0n och sen starta redsn0w markera ipads baseband och activate? eller så har jag fel
Det beror på om vilken baseband som är i telefonen nu
Så börja inte med det förrän du vet, det är därför du ska ha custom ipsw så att du inte uppdaterar basebandet i fall det är den gammla som fortfarande går att låsa upp med ultrasn0wom du ska ha ipads baseband kör då bara på med 4.2.1 och ipadsbaseband tänk inte på vad du har i nu läget
@iPhoneReservdelar.se 89446 wrote:
Det beror på om vilken baseband som är i telefonen nu
Så börja inte med det förrän du vet, det är därför du ska ha custom ipsw så att du inte uppdaterar basebandet i fall det är den gammla som fortfarande går att låsa upp med ultrasn0wom du ska ha ipads baseband kör då bara på med 4.2.1 och ipadsbaseband tänk inte på vad du har i nu läget
vilket sätt rekomenderar du ? som är lätt också
Du kan ju annars gå in på tre.se och beställa ett simkort gratis och använda som aktiveringskort:) Sen jailbreakar du med greenpois0n. Skulle gissa på att du har 4.2.1 som ios
Det enklaste är att du skaffar 3 kort, aktiverar telefonen och sedan kan vi se hur du går vidare beroende på ios samt baseband version du har
men vänta nu . kopplade till tiny umbrella och det står ios 4.2.1 05.15.04-6.4_M3S2 . så kan detta vara möjligt ? vad kan vi göra nu ?
Betyder att du har ios 4.2.1 och baseband som hör till den
d.v.s. att om du vill kunna använda annan opperatör än 3 så måste du köra ipads baseband.
kör greenpois0n först
kör sedan senaste redsn0w (redsn0w_win_0.9.6b6) och kör in ipad baseband liksom aktivera telefonen.@iPhoneReservdelar.se 89469 wrote:
Betyder att du har ios 4.2.1 och baseband som hör till den
d.v.s. att om du vill kunna använda annan opperatör än 3 så måste du köra ipads baseband.
kör greenpois0n först
kör sedan senaste redsn0w (redsn0w_win_0.9.6b6) och kör in ipad baseband liksom aktivera telefonen.2 dumma frågor här 🙂 ? greenpois0n rc 5 eller rc 6 spelar det nån roll ?
fråga 2 ska jag bara markera ipads baseband, aktivate och cydia ?Rc6 (den senaste sa vi ju)
ipad bb, aktivera inte cydia det får du med greenpois0n@iPhoneReservdelar.se 89471 wrote:
Rc6 (den senaste sa vi ju)
ipad bb, aktivera inte cydia det får du med greenpois0nok tack för all hjälp. ska göra detta imorgon när jag kommer från skolan 😀 hehe slutar 15.00 så jag kommer tillbaks med info om hur det går och så 🙂
fick ett problem när jaga jailbreaka den med greenpois0n så står det nu applebcwlan:: handleiokitbusywatchdogtimeout() : error , no successful firmware download after 6000 ms !! Giving up . bad ska jag göra
ok då var det fixat . gjorde om hela sk!tenännu ett problem 🙁 med redsn0w när jag valde ios 4.2.1 filen för att starta redsn0w så säger den nu . is this newer model of the iphone 3gs ? if you are not sure you can determine your production week from the serial number in your settings>general>about screen.
the week number is usually the 4th and the 5th digit of the serial number. for example .a sn beginning with 88926 would be week 26 of 2009
serial nummret på denna telefon börjar med 881050 vad ska jag göra , sa jag trycka på ja, nej eller avbryt ?Utgå ifrån att den är nyare
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.