Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Hjälp! Är min mobil låst till en operatör?
-
AuthorPosts
-
Jag fick en Iphone 3gs 32gb i julklapp. Jag fick ingen uppgift om den var låst till något nät eller inte. Jag pluggade in mitt Halebop kontantkort och har kört på i två dagar.
Dock. Vill jag ju byta till ett abonnemang där surf ingår. Jag undrar då:1. Måste det vara så att min iPhone är låst till någon operatör?
2. Hur tar jag reda på det?
3. När jag söker operatörer under inställningar får jag upp: TELIA S, Telenor SE, Sweden 3G, SWEDEN och S COMVIQ. Betyder detta att jag kan välja på alla dessa när jag ska skaffa ett abonnemang?
4. Jag har aktiverat min iPhone med mitt Halebop kontantkort, medför dettaa problem för mig när jag pluggar i ett nytt abonnemangskort efter att jag köpt det?
Snälla räta ut mina (förmodligen okunniga) frågetecken!
1: testa med ett annat kort och se om det funkar, funkar det inte så är den väl låst till halebop
2: se ovan
3: nej, den väljer bara nät själv
4: nej det gör det inte, bara att plugga in ett annat kort i din tele (om det skulle vara fallet att den inte är låst till halebop dvs) annars så funkar bara halebop kortTack för snabbt svar!
Har inget annat kort att testa med. Men eftersom mitt Halebop kontantkort fungerar så ska det väl funka att köpa ett Telia abonnemang?Har tittat på Telia vänner + Surfa Alltid. Har för mig att Halebop och Telia kör samma nät och då ska det väl funka? Det kan väl lika gärna vara så att jag fått en helt olåst iPhone?
det är bara att (vet inte hur ung du är) men fråga din mor eller far om du får testa med deras kort om dom har annat än halebop, eller så fråga någon kompis som inte har halebop.
det där med halebop och telia har funkat på äldre mobiler, köpte en gång en SE från telia, testade med halebop och det funkade inte. men låter detta bli osagt då jag inte vet hur det är nu längre ( var 2-3år sedan jag testade)
kortfattat, testa först med ett annat kort innan du binder upp dig på något.OM det skulle vara så att den är låst, så har halebop frisurf abb också
Okej, jag ska försöka testa med någon annans kort. Annars kliver jag in på Teliabutiken så borde ju dom kunna svara på huruvida deras abonnemang funkar på min telefon eller inte.
En sista fråga:
Eftersom mitt Halebop kontantkort fungerar så ska väl ett abonnemangskort från Halebop också fungera?Har tittat på Halebop Vänner utan bindningstid för 59:-/mån samt Mobilsurf Fastpris 59:-/mån.
Borde väl funka på min då?
japp, funkar halebop kontantkort så funkar ett abb också
men som sagt, kolla om den är låst så har du iaf fler val@Misär 50074 wrote:
En sista fråga:
Eftersom mitt Halebop kontantkort fungerar så ska väl ett abonnemangskort från Halebop också fungera?Har tittat på Halebop Vänner utan bindningstid för 59:-/mån samt Mobilsurf Fastpris 59:-/mån.
Borde väl funka på min då?
Kort svar: Ja.
Lite längre svar: Räcker mer än väl med det korta svaret jag skrev. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.