Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp! Återställa Iphone utan uppdatering?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag försökte jailbreaka min 3GS tidigare i veckan, (jag hade då OS 4.0.1) .. allt gick bra och Cydia ikonen hamnade på skrivbordet och allt verkade väl.. tills någon timma senare då den hängde upp sig. Jag valde då att starta om telefonen men då fastnar telefonen vid apple logon och någon pixel linje över visar sig.. sen kommer jag inte vidare efter det!
Jag har provat sätta min telefon i Recovery mode och jag får då kontakt med Itunes, vilket är positivt! Problemet är bara det att jag måste då återställa den via Itunes och installera uppdateringen, dvs 4.0.2 .. vad jag har förstått så har det jailbreaket som ligger ute användt sig utav apples “pdf miss”.. vilket apple har ordnat i 4.0.2 ..
Telefonen är låst till norska operatören Netcom och jag måste ha telefonen jailbreakad och upplåst för att kunna använda den.. nu ber jag om hjälp hur jag ska kunna få min mobil telefon att fungera igen.. jag är nu utan telefon.. snälla hjälp mig med förslag på hur jag kan lösa mitt problem.. rädda min helg!
Tacksam för svar!
/ J 😮
tänk om jag får en sån problem på min iphone hur får man shsh filen sparad nån som kan hjälpa mig
@apple 3g 75710 wrote:
tänk om jag får en sån problem på min iphone hur får man shsh filen sparad nån som kan hjälpa mig
Läs på följande länk: iMedia – iPhone/iPod/iPad-guider samlade på ett och samma ställe | Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware
Nej jag har tyvärr ingen SHSH fil 🙁 ..
Är det de enda som kunde ha räddat mig? Kan hända att jag kan ha den filen liggandes på en dator hos mina föräldrar.. OM jag har tur.. men väldigt osäker på det.. finns det ingen annan utväg?
@aiwel 75715 wrote:
Nej jag har tyvärr ingen SHSH fil 🙁 ..
Är det de enda som kunde ha räddat mig? Kan hända att jag kan ha den filen liggandes på en dator hos mina föräldrar.. OM jag har tur.. men väldigt osäker på det.. finns det ingen annan utväg?
Det var tråkigt att höra. Ja det är/var det som hade kunnat rädda dig.
Om du inte har någon SHSH-fil sparad, så skulle jag nog säga att börja med det när du har en jailbreakad telefon som fungerar.
Det är alltid bra att ha till hands utifall man vill nergradera i framtiden.Steg om hur du går tillväga finns här: iMedia – iPhone/iPod/iPad-guider samlade på ett och samma ställe | Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware
@muffins 75711 wrote:
Läs på följande länk: iMedia – iPhone/iPod/iPad-guider samlade på ett och samma ställe | Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware
det är fel på sidan error not found
@apple 3g 75752 wrote:
det är fel på sidan error not found
har du haft jailbrake innan så bör du ha din SHSH fil, numera så sparas dom automatiskt om du har Cydia, iaf för mig jag har tex SHSH Fil för 4.0.2 på min telefon men jag har aldrig haft 4.0.2
@something 75753 wrote:
har du haft jailbrake innan så bör du ha din SHSH fil, numera så sparas dom automatiskt om du har Cydia, iaf för mig jag har tex SHSH Fil för 4.0.2 på min telefon men jag har aldrig haft 4.0.2
aa det har jag och det står shsh file blobs 4.0, 4.0.1 har jag då den sparad, om vi inte är 100 % säker vad kan vi göra då ?
@apple 3g 75755 wrote:
aa det har jag och det står shsh file blobs 4.0, 4.0.1 har jag då den sparad, om vi inte är 100 % säker vad kan vi göra då ?
står det att du har 4.0 och 4.0.1 så har du dom sparade.
@something 75761 wrote:
står det att du har 4.0 och 4.0.1 så har du dom sparade.
exakt så här är det http://img3.imageshack.us/img3/3105/cydiah.png
@apple 3g 75763 wrote:
exakt så här är det http://img3.imageshack.us/img3/3105/cydiah.png
Ber om ursäkt för den felaktiga länken. Den hade blivit uppdaterad.
Här har du en som fungerar: iMedia – iPhone/iPod/iPad-guider samlade på ett och samma ställe | Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware@muffins 75765 wrote:
Ber om ursäkt för den felaktiga länken. Den hade blivit uppdaterad.
Här har du en som fungerar: iMedia – iPhone/iPod/iPad-guider samlade på ett och samma ställe | Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmwareok ingen fara men jagtror den är sparad för det ser ut så här http://img3.imageshack.us/img3/3105/cydiah.png
@apple 3g 75775 wrote:
ok ingen fara men jagtror den är sparad för det ser ut så här http://img3.imageshack.us/img3/3105/cydiah.png
din SHSH-fil för 4.0 & 4.0.1 är sparade, japp 🙂
Så jag har alltså ingen möjlighet att fixa luren utan SHSH filerna? 🙁
@aiwel 75795 wrote:
Så jag har alltså ingen möjlighet att fixa luren utan SHSH filerna? 🙁
Du kan inte nergradera dig utan shsh filer utan då förblir det 4.0.2 tyvärr.
så har du nått sånt problem så är det bara vänta tills 4.1 kommer.
dom säger det kommer ett JB till 4.1 men vem vet hur många veckor efter 4.1 som den kommer 🙂Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade denna tråd.. men jag har varit hemma hos mina föräldrar där jag som TUR hade sparat min SHSH fil .. dock är den ifrån 3.1.2 eller något ganska långt tillbaka.. har det något att säga ?
Kan jag nu återställa den till det utan att uppdatera till 4.0.2? 😀
Om jag nu kan, hur gör jag? =D ..TACK!!! 😀
Du menar att du sparade med firmware umbrella lokalt på dina föräldrars dator ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.