Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp! att låsa upp iphone 3gs utan sim
-
AuthorPosts
-
Hittade en iPhone, baksidan är helvit med silveräpple och iPhone32GB i silver
.Kortet som satt i var Telenor (vilket jag snabbt slungade)
Gick in och gjorde en total återställning där all data även försvann.
Använde mig av redsn0w för att jailbrake:a telefonen, och det lyckades. (gjorde det med iPhone1,2_4.0_8A293_Restore) itunes är även 9.2När jag nu startar telefonen så visar den en bild på itunesloggan och en usbkabel.
När jag sätter i telefonen säger itunes “The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported”
Har läst i massa trådar och hittat lösningar på hur man låser upp den, men inte utan simkort..Har fått fram följande info (delvis från f0recast)
Baseband 05.13.04
Bootloader: 6.4
Model: MC134
Jailbreakable?: inget..
Unlockable?: NO (i rött)
Teathered: NO (i grönt)
iPhone 3GS (Firmware: 4.0) Connected
iBoot-359.3 (även iDetector säger att jag har Old Bootrom)Har provat att lägga in custom firmware
“Activated, 831MB Root (Minimum Allowed), Stock Logos, Baseband Preservered” och massa andra, men går ej.
“iphone enheten “iphone” kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (1600)”Så funderingarna jag har är:
Vad kan jag göra åt denna telefon?
Går den att registrera med ett Telenorkontant så jag kan låsa upp den?
Går den att jailbrake:a/låsa upp?Har aldrig tidigare ägt en iPhone så allt detta är helt nytt. Har spenderat MASSA timmar sen gårdagen utan att lyckas!! :mad2:
Dvs du tar en mobil och vill ha hjälp? Lämna in den till polisen din jävla bidragsridare!
Så funderingarna jag har är:
Vad kan jag göra åt denna telefon?
Lämna in den hos polisen
Går den att registrera med ett Telenorkontant så jag kan låsa upp den?
fråga igen när du KÖPT din egna iphone
Går den att jailbrake:a/låsa upp?
kolla svaret ovanHar aldrig tidigare ägt en iPhone så allt detta är helt nytt. Har spenderat MASSA timmar sen gårdagen utan att lyckas!! :mad2:
du äger ingen nu heller, hoppas verkligen att den blir stöldlåst.tänk efter lite, om du tappat en iphone, hade du inte hoppats på att någon lämnade in den hos polisen?
Wow va aggresiva nu är, lugna ner er grabbar 🙂
Självklart hade jag gjort det, men är bara glad att jag hittat en. Antagligen blir den stöldspärrad med tiden, förhoppningsvis inte…då får man börja leta vidare efter hur man byter imeinummer 😛Fy fxxn va lågt att bara tro att någon på detta forum ska hjälpa dig. Hoppas du åker dit!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.