HJÄLP! Att synka iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak HJÄLP! Att synka iPhone

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Skulle vara mycket tacksam om jag kunde få hjälp med detta.
    Min iPhone la plötsligt av här om dagen, jag fick inte igång den alls så jag kopplade den till itunes och gjorde en uppdatering eller vad det nu heter (all data försvann). Sedan fick jag igång den men när jag nu försöker sätta in mitt sim kort och synka den med itunes så säger itunes att den vill ha ursprungskortet, vilket jag inte har eftersom jag bytte abonnemang från Telia till Tre.

Är det någon som har nån aning om vad som kan vara fel. Telefonen är inte operatörslåst.

Sedan undrar jag även vad Jailbreak är för något?

Tacksam för hjälp!
    /Nybörjaren

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Att jailbreaka, innebär att du kan få tillgång till applikationer, modifikationer som inte Apple har tillåtit.

Nollan
    Member

Tack!
    Du har ingen aning om vad det andra kan vara för något?

Nollan
    Member

Det här meddelandet får jag när jag försöker synka iPhonen med itunes:
    The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Only compatible SIM cards from supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert SIM card came with your iPhone or visit a supported Carrier´s store to receive a replacment SIM card.

Mevvan
    Member
    Post count: 112
    Nollan wrote:
    Det här meddelandet får jag när jag försöker synka iPhonen med itunes:
    The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Only compatible SIM cards from supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert SIM card came with your iPhone or visit a supported Carrier´s store to receive a replacment SIM card.

När du uppdaterar din telefon så måste en ny aktivering utav telefonen ske. Jag gissar att din telefon var upplåst innan du körde uppdateringen.

När du körde uppdateringen så försvann upplåsningen!? Då behöver du använda operatören du köpte den utav dvs aktivera den på det viset.

Eller är telefonen upplåst från operatör?

Nollan
    Member

Jag har provat att köra in ett annat Telia simkort men det funkar inte heller.
    Men det är säkert precis som du säger.
    Frågan är vad gör jag nu?

Mevvan
    Member
    Nollan wrote:
    Jag har provat att köra in ett annat Telia simkort men det funkar inte heller.
    Men det är säkert precis som du säger.
    Frågan är vad gör jag nu?

En tråkig vild gissning är att du uppdaterade till 4.2.1!? Vilken iPhone pratar vi om? 3GS? 3G? 4?

Är det 4an så är du rätt körd för tillfället om du uppdaterade rakt av och om du inte sparat några shsh.

Enklaste är att du laddar ner denna underbara program som heter F0recast till din dator startar den och pluggar in din iPhone så kommer du få all info du behöver veta.

http://ih8sn0w.com/index.php/products/view/f0recast.snow

Annars har du skaffat dig en iPod Touch:D 😉

Nollan
    Member

@mevvan 85159 wrote:

En tråkig vild gissning är att du uppdaterade till 4.2.1!? Vilken iPhone pratar vi om? 3GS? 3G? 4?

Är det 4an så är du rätt körd för tillfället om du uppdaterade rakt av och om du inte sparat några shsh.

Enklaste är att du laddar ner denna underbara program som heter F0recast till din dator startar den och pluggar in din iPhone så kommer du få all info du behöver veta.

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

Annars har du skaffat dig en iPod Touch:D 😉

Hmmm det är ingen iphone 4 men sedan om det är 2G, 3G eller 3GS låter jag vara osagt. Hur ser man det? Min dotter har en som ser exakt likadan ut som är en 3GS. Shit jag är som sagt sämst på det här! Jag ska prova din länk och hoppas på det bästa. Tack!

Nollan
    Member

Förresten är uppdatera fel ord jag har alltså återställt telefonen och inte uppdaterat.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om du tittar på baksidan av telefonen så står det iPhone
    Om texten är grå så är det en 3g om det är chrome (samma färg som äpplet) så är det 3GS

Mevvan
    Member
    Nollan wrote:
    Förresten är uppdatera fel ord jag har alltså återställt telefonen och inte uppdaterat.

hmm okej då ändrar det ju på det lite men kör programmet jag länkade till så kommer du få lite svar så ksn vi utgå därifrån.

Nollan
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85175 wrote:

Om du tittar på baksidan av telefonen så står det iPhone
    Om texten är grå så är det en 3g om det är chrome (samma färg som äpplet) så är det 3GS

Ok då är det en 3G jag har. Hur vet man att det inte är 2G då? Tack för hjälpen!

Nollan
    Member

@mevvan 85176 wrote:

hmm okej då ändrar det ju på det lite men kör programmet jag länkade till så kommer du få lite svar så ksn vi utgå därifrån.

Tack snälla! Provar och återkommer!

Nollan
    Member

Så nu har jag kört det där programmet och så här står det:

Jailbreakable: YES (Always)
    Unlockable : NO (i rött)
    Tethered: NO (i grönt)

iPhone 3G (Firmware 4.2.1)

Nu då?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@nollan 85179 wrote:

Ok då är det en 3G jag har. Hur vet man att det inte är 2G då? Tack för hjälpen!

Identifiera iPhone-modeller

Mevvan
    Member
    Nollan wrote:
    Så nu har jag kört det där programmet och så här står det:

Jailbreakable: YES (Always)
    Unlockable : NO (i rött)
    Tethered: NO (i grönt)

iPhone 3G (Firmware 4.2.1)

Nu då?

Då är det en iPhone 3G du har 2G är silver på baksidan. Du kan inte låsa upp telefonen så du måste köra med Telia om jag minns rätt var det orginal operatören? Du kan endast jailbreaka telefonen för tillfället.

Nollan
    Member

@mevvan 85195 wrote:

Då är det en iPhone 3G du har 2G är silver på baksidan. Du kan inte låsa upp telefonen så du måste köra med Telia om jag minns rätt var det orginal operatören? Du kan endast jailbreaka telefonen för tillfället.

Jag har provat med Telia som är orginaloperatören men inte ens det funkar.:(

Nollan
    Member

Mevvan, något annat jag kan göra? DU verkar ju grym på det här. Eller någon annan?
    Lite panik 🙁
    Kan det vara så att det inte funkar för att Telia kortet jag provat med är ett kontantkort?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@nollan 85250 wrote:

Mevvan, något annat jag kan göra? DU verkar ju grym på det här. Eller någon annan?
    Lite panik 🙁
    Kan det vara så att det inte funkar för att Telia kortet jag provat med är ett kontantkort?

Är den låst till Telia ska kontantkort funka.Även Halebop funkar.

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.