Hjälp, datorn krashcat och är vilse i datordjungeln.

Front page Forums Övriga ämnen Hjälp, datorn krashcat och är vilse i datordjungeln.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 287

Så här ligger det till. Min nuvarande stationära daor har kraschat. Och jag behvöer en ny.

Detta söker jag, en “speldator” som ex. ska klara civilization 5 på en låg/medel nivå utan lagg etc. Den ska helt enkelt klara av nya spel på litet lägre nivå.

Resten jag behöver är basic, en del minne, gärna (dock ej ett krav) BLU-ray spelare/läsare/brännare. Men att det är en någorlunda speldator är viktigast.

Jag kan inte bygga en dator så nämn det inte ens, enbart intresserad av kompletta paket.

Ser helst en kostnad på max 8000 kr, men då för enbart datorn, skärm, bas och allt sånt där har jag av fin kvalitet, så bara datorn för max 8000 kr.

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig. 🙂

Mvh Mrsmart

diflover
    Member
    Post count: 178

Jag köpte nyligen en kanon bra dator från komplett, billig och bra!
    Men den byggde jag ihop själv. Du skrev att det inte skulle nämnas. Men har du ingen som kan hjälpa dig med detta?:)
    Då det blir billigare för dig, och du kan få en bättre dator.
    Om du har någon som kan hjälpa dig kan jag skicka datorn jag köpte.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Vi kan bygga ihop en speldator till dig och skicka den färdigmonterad.
    Det blir offtast billigare än att köpa märkesdator

SNappz
    Member
    Post count: 30

Jag vet att det inte skulle nämnas men om någon i din närhet vet hur man plockar ihop en dator kommer du spara massvis med pengar eller får ut mycket mera utav datorn i sig för samma pengar.

jag skulle rekommendera att kolla runt på datorbutiken.com eller komplett.se
    Dom brukar ha färdiga paket som dom kan montera ihop och sedan skicka till dig annars.

gl hf

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Tja, de allra flesta verkar föreslå att bygga en själv. Då jag är helt kass på sådant och inte direkt kännerngon som kan det undrar jag om ni kan rekommendera distrubiör eller affär som kan sköta detta åt mig.

SNappz
    Member
    Post count: 30

Om det finns någon lokal datoraffär där du bor är det bara att traska in te dom och fråga.. då sätter ni er ner och beställer hem delarna och dom bygger ihop den åt dig för nån extra krona, det är mitt tips.

Kontakten och själva affären blir så mycket bättre om du får prata öga mot öga istället för att skriva mail eller tala över telefon

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.