Hjälp en frustrerande iPhone-ägare!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hjälp en frustrerande iPhone-ägare!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 223

Jag har haft klydd med min iPhone 4 sedan november förra året. Jag har medverkat i en lång tråd på MacWorld’s forum men vet fortfarande inte vad problemet ligger.

Problemet: Sedan november då jag uppgraderade mjukvaran på min iPhone 4 från iOS 4.1 till 4.2.1 så har 3G uppkopplingen fungerat väldigt sporadiskt. Ibland svarar apparna normalt och ibland så ser jag bara ett “stjärn-hjul” snurra och vissa av apparna spottarna ut ett meddelande på skärmen att ingen internetförbindelse finns.

Innan jag uppgraderade till 4.2.1 fungerade 3G helt perfekt, jag vet inte om felet ligger i 4.2.1 eller om det är Telia som klyddar. Jag blir inte klok på detta problem.

Jag har provat alla konstens regler, allt från återställa nätverksinställningar till återställa hela iPhonen. Jag har även provat byta SIM-kort men ingenting hjälper.

Är det fler än jag som känner igen detta problem, kanske det är fel på min iPhone? i så fall är det ju konstigt att det fungerarar då och då.
    Jag funderar på att vänta på den kommande iOS 4.3 och se om det löser sig, om inte får jag väl lämna in iPhonen.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Det låter som att du får ta och lämna in din iPhone, tyvärr.

jim_j
    Member
    Post count: 7

Här uppe i de norrländska skogarna vet jag att vi har problem med Telias 3G, hur det är nere i din del av landet har jag ingen aning om.

Testade att köra mobilt bredband åt min far som inte kan ha ADSL hemma, och valde Telia åt honom. Problemet var bara det att han blev nedkopplad hela tiden och fick tillbringa halva tiden framför datorn med att koppla upp igen.
    Kan det vara något sådant som är felet? Kolla Telias forum, där bör det finnas en del info om det.

jim_j
    Member

Här uppe i de norrländska skogarna vet jag att vi har problem med Telias 3G, hur det är nere i din del av landet har jag ingen aning om.

Testade att köra mobilt bredband åt min far som inte kan ha ADSL hemma, och valde Telia åt honom. Problemet var bara det att han blev nedkopplad hela tiden och fick tillbringa halva tiden framför datorn med att koppla upp igen.
    Kan det vara något sådant som är felet? Kolla Telias forum, där bör det finnas en del info om det.

jim_j
    Member

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Telia har problem med 4.2.1 och 3G
    De känner till problemet och säger sig jobba på en lösning

iPhoneReservdelar.se
    Member

iPhoneReservdelar.se
    Member

CLS
    Member
    Post count: 223

@iPhoneReservdelar.se 86858 wrote:

Har du hört med andra som också har Telia att de har har samma 3G problem? Jag jämförde min iPhone 4 som är låst till Telia och en iPhone 4 låst till 3. Vi testade 3G uppkopplingen mellan dessa två telefoner och kunde bara konstatera att den med 3 svarade betydligt snabbare på 3G. Har pratat med Telia men de säger bara att det inte finns några problem. De verkar mörka problemet 🙁

iPhoneReservdelar.se
    Member

Ja
    Jag vet inte vad jag ska säga än att telia suger då….
    De känner vist till problemet och företredare säger sig jobba med detta.
    Se hela tråden på macworld
    Problem med internet över 3G med iPhone 4 efter 4.2 update – MacWorld – allt om Mac & iPhone

apple 3g
    Member
    Post count: 482

Tele 2 äger nu måste ni bekräfta 🙂

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@apple 3g 86911 wrote:

Tele 2 äger nu måste ni bekräfta 🙂

Tele2 hyr in sig på Telias nät så det är mer eller mindre samma nät 🙂

Själv kör jag Tre och har aldrig haft problem, men sen så bor jag också i en storstad.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Kör 3 här med, har hafft de sedan de började i Sverige
    Inga problem här heller

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.