Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hjälp en nybörjare få in musik
-
AuthorPosts
-
Som rubrik lyder så har jag precis fått min Iphone och har ordnat Itunes och hela kalaset. Men har inte fått ordning på hur jag för över musiken från datorn till iphonen. Lyckades en gång men när jag kopplade in iphonen nästa gång så försvann all musik och när jag klickar sync får ja inte över. Skitkrångligt tycker jag hänger inte med någon som kan ge mig exakta vägen hur ja gör? Gärna länka till någon guide. Alltså det ska inte vara så svårt antingen har ja problem på datorn eller så är det något galet med mig.
Tackar för svar!
MVH Robin:)Då är vi två stycken som inte förstår iTunes. Alla säger att det ska vara så lätt men jag tycker det är en enda ologisk röra som varken är vacker att se på eller det finns någon mening med.
Önskar en utförlig beskrivning på hur man faktiskt för över musik. Har lyckats några gånger men vet inte vad jag gör riktigt. Föra över bilder är däremot en annan sak för då synkar man bara med valfri mapp. Varför kan det inte vara lika simpelt med musiken för?
Det är hur enkelt som helst.
Har du inte valt att musik och filmer ska skötas manuellt funkar det så här:
Lägg till de filer/mappar du vill ha i biblioteket och nästa gång du kopplar in din iphone kommer Itunes att synkronisera så att det som finns i biblioteket även kommer att finna på din Iphone, det vill säga att Itunes automatiskt för över filerna till telefonen.
Tar du bort en fil eller mapp från bibliotket kommer samma sak göras på din iphone.
Smartare och smidigare system får man leta efter.
Gå in i inställningar och ändra så du du sköter musiken manuellt. Då är det bara att dra över låtarna i biblioteket/playlists på din iPhone, och dom stannar där.
@antonfjanton 8954 wrote:
Gå in i inställningar och ändra så du du sköter musiken manuellt. Då är det bara att dra över låtarna i biblioteket/playlists på din iPhone, och dom stannar där.
Min åsikt är att det är mycket smidigare och låta Itunes synca telefonen.
@antonfjanton 8998 wrote:
Hitler ansåg att judarna skulle bort, men han hade fel! 🙂
Det funkade ju ganska bra för honom, han var nöjd. Och jag är nöjd med att låta Itunes synca min telefon.
Om du har problem med synkroniseringen, som skall ske automatiskt om inget ändras så kolla följande inställningar.
Kontrollera att dina låtar inte är avbockade som på bilden. Det går att ställa in så att endast musik som är ikryssad synkas.
Kontrollera att iPhonen är inställd så att den synkas med datorn. Själv vill jag inte synka hela mitt bibliotek då det ej får plats utan nöjer mig med några spellistor.
För att se bilden ovan klicka du på din iPhone under devices som på bilden nedan.
Kanske är en dum fråga, men knappt använt mig av itunes innan. Har skapat en spellista som jag synkat med min Iphone, men när jag scrollar sedan så finns samma artist uppradad under varandra, varför? Kan man ändra i “info” eller något för att de ska hamna under samma “namn”……
Kanske är en dum fråga, men knappt använt mig av itunes innan. Har skapat en spellista som jag synkat med min Iphone, men när jag scrollar sedan så finns samma artist uppradad under varandra, varför? Kan man ändra i “info” eller något för att de ska hamna under samma “namn”……
@emigrate 16316 wrote:
Du har inte m3u filer i samma mapp som dina album?
Det brukar framkalla en hel del dubletter.
@emigrate 16316 wrote:
@emigrate 16316 wrote:
Finns ett helt annat sätt att få musik i iphonen,det kallas podcasts!(Ja,jag här fastpris på sudden)
Finns ett helt annat sätt att få musik i iphonen,det kallas podcasts!(Ja,jag här fastpris på sudden)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.