Hjälp!! fel vid jailbreaking!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hjälp!! fel vid jailbreaking!!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

har precis jailbreakat min iphone 3g, och följde “iClarified”s guide hur man jailbreakar…och jag jailbreakade klart iphonen, men efter jag gjort detta så fanns inte mina kontakter kvar, jag har ingen täckning…vad gör jag nu? hur får jag tillbaka mina kontakter? går det använda i-tunes? varför har jag ingen täckning??….är väldigt tacksam för lite hjälp.

//Daniel

Miche
    Participant
    Post count: 358

@okaja 30552 wrote:

har precis jailbreakat min iphone 3g, och följde “iClarified”s guide hur man jailbreakar…och jag jailbreakade klart iphonen, men efter jag gjort detta så fanns inte mina kontakter kvar, jag har ingen täckning…vad gör jag nu? hur får jag tillbaka mina kontakter? går det använda i-tunes? varför har jag ingen täckning??….är väldigt tacksam för lite hjälp.

//Daniel

Självklart har du ingenting kvar sen innan om du gjort om allt, det står väl i guiden att allt installeras om på nytt?

Dina kontakter finns på datorn om du synkat på den förut, så du får tillbaka dom om du syncar tillbaka allt. Se till att göra rätt när du syncar bara.

Att du inte får täckning vet jag inte varför, du nämner inget om att telefonen är operatörslåst eller så eller vad du kör med för abbonemang.

okaja
    Member

ok, är inte så insatt i detta:)

den är operatörlåst, jag har telia….vad ska jag göra?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Ok, operatörslåst till telia också antar jag eftersom du inte heller säger något mer än att den är låst? 😛 Det är inte bara telia som säljer operatörslåsta lurar sen ett tag tillbaka 🙂

Hur som helst, om du har telia och telefonen är operatörslåst till telia så är det konstigt. Prova göra om jailbrejket i så fall. Kanske du gjort något fel när du jailbrejka.

okaja
    Member

ska jag förresten gå in på itunes och återställa den till säkerhetskopian som jag gjorde innan jag jailbreakade den?

okaja
    Member

ok….om jag nu ska göra om jailbreaket, när jag går in på itunes så ska jag välja om jag vill återställa den till säkerhetskopian jag gjort innan, eller att ställa in den som ny iphone…vad ska jag välja? jag är helt “lost” för tillfället:confused:

snook
    Member
    Post count: 2190

Återställ från säkerhetskopia så har du dina inställningar och kontakter kvar.

Musik och filmer försvinner tyvärr.

okaja
    Member

tack så mycket, jag återställde den nu till säkerhetskopian, och fick tillbaka kontakter:)
    men jag har fortfarande ingen täckning, någon som vet varför? vad jag ska göra?
    tacksam för svar:)

okaja
    Member

gjorde om jailbreakingen nu, men har fortfarande ingen täckning!!
    hur kan den bara försvinna? är precis som 3g-nätet har försvunnit??
    vad är felet?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.