Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › HJÄLP iPHONE 3G
-
AuthorPosts
-
Tjena har en iphone 3g, jag har “råkat” uppdatera till 3.1.3 och då även 05.12.01 baseband 😡 har “downgrade” till 3.1.2 & 3.0 med kan inte låsa upp den för de är fortfarande 05.12.01 & har tyvärr 05.09 bootloader så kan inte fixa det med Fuzzyband ingen som vet hur jag kan gå till vägo eller är det bara att kasta skit i väggen? MVH Niklas 😎
vet inte men kan jag inte gå till någon butik som låser upp?
@nitroz 58983 wrote:
Tjena har en iphone 3g, jag har “råkat” uppdatera till 3.1.3 och då även 05.12.01 baseband 😡 har “downgrade” till 3.1.2 & 3.0 med kan inte låsa upp den för de är fortfarande 05.12.01 & har tyvärr 05.09 bootloader så kan inte fixa det med Fuzzyband ingen som vet hur jag kan gå till vägo eller är det bara att kasta skit i väggen? MVH Niklas 😎
Oavsett vad någon webshop eller lirare på Blocket säger så kan ingen låsa upp baseband 05.12.01.
Kolla till vilken operatör din 3G är låst till (se FAQn). Har du tur är den låst till Telia eller Telenor och är över 1 år gammal. Upplåsning kostar då 350:-
Jag fick den att matcha med T-mobile ?
vad ska ja göra nu då 🙁Modell: MB501DN
BaseBand: 05.12.01
Verison: 3.0 (7A341)
När kommer upplåsningen då?
kan jag inte låsa upp den hos telia eller
telenor? eller göra ngt annat än att sälja & köpa
ny? Tacksam för svar MVH NIKLAS.@nitroz 59166 wrote:
Modell: MB501DN
BaseBand: 05.12.01
Verison: 3.0 (7A341)
När kommer upplåsningen då?
kan jag inte låsa upp den hos telia eller
telenor? eller göra ngt annat än att sälja & köpa
ny? Tacksam för svar MVH NIKLAS.Ingen vet om/när en upplåsning kommer, varför skulle Telia/Telenor vilja låsa upp en T-Mobile såld iPhone? 🙂 Sälj den eller vänta – så enkelt är det :/
när kommer upplåsningen då?,
kan man inte ränsta hela iphonens fireware och lägga in 3.1.2
då får man väll 05.11.07? satt och kolla min iphones “logs” hitta lite filer
från innan jag uppdaterade men kan inte återställa den tills dess 🙁 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.