Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hjälp ! Iphone 4 problem :(
-
AuthorPosts
-
Nån som kan hjälpa mig ? Min Iphone 4:s mic har slutat fungera och ingen hör mig över vanliga telefonsamtal. Här kommer det konstiga, när någon ringer facetime eller skype samtal så fungerar allt hur bra som helst ??!
Har även testat att koppla in headsetet i luren över vanligt samtal och fungerar inte då heller……..
please help ! 🙁
Har du testat återställa telefonen för att se om det blir någon förbättring då?
@blomman75 77303 wrote:
hur blir det då med jailbreaket ?
Har du Cydia installerat?
Om du har det, öppna upp Cydia och så kommer du se en grön text som säger högst upp på skärmen “This device has SHSHs for….”, har du SHSH-fil sparad där för 4.0.1 och lägre så kan du återställa till valfri version som står i den gröna texten, genom att följa denna guide exempelvis: Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMediaBörja att läsa från “This device has SHSHs for….” om du vet om att du har SHSH-fil sparade. Du behöver göra ändringar i hosts-filen osv.
Mvh
okej får testa och se om det hjälper
I vanliga samtal kan man sätta mute på micken, har för mig att detta ska bara gälla för det akutella samtalet men kolla gärna inställningen den kommer upp när du är i samtal .
@iPhoneReservdelar.se 77317 wrote:
I vanliga samtal kan man sätta mute på micken, har för mig att detta ska bara gälla för det akutella samtalet men kolla gärna inställningen den kommer upp när du är i samtal .
Ok ska kolla det också, men i övrigt så använder väl både skype/facetime den vanliga micen också eller hur ?
@blomman75 77325 wrote:
Ok ska kolla det också, men i övrigt så använder väl både skype/facetime den vanliga micen också eller hur ?
Japp, stämmer bra det.
Halloj
Lånar tråden lite.
Jag har inga problem, utan har en redan jailbreakad fyra som funkar skitbra.
Den har 4.0.1, men då jag kollar på Cydia så säger den att
jag har “SHSH on file for iPhone OS/iOS: 4.0.2”
Detta nu nån dag efter att jag klickat på make my life easierBetyder detta att jag inte kan nedgradera till 4.0.1 om det skulle bli
problem med luren?Tack på förhand 🙂
@ssnd 77330 wrote:
Halloj
Lånar tråden lite.
Jag har inga problem, utan har en redan jailbreakad fyra som funkar skitbra.
Den har 4.0.1, men då jag kollar på Cydia så säger den att
jag har “SHSH on file for iPhone OS/iOS: 4.0.2”
Detta nu nån dag efter att jag klickat på make my life easierBetyder detta att jag inte kan nedgradera till 4.0.1 om det skulle bli
problem med luren?Tack på förhand 🙂
Stämmer bra det. Eftersom 4.0.1 SHSHn inte finns i Cydia för din del.
Okej, jag fattar 🙂 tack för hjälpen.
Låter ändå lite knepigt att den sparat 4.0.2 då jag aldrig haft den installerad i telefonen överhuvudtaget.
Den hade 4.0.1 då jag packade upp den och då jailbreakade jag direkt, och klickade på make my life easier i cydia.
Hur kan den då ha shsh sparat för 4.0.2
Jepp, fyran har två mickar, för brusreducering osv, men hur detta funkar lämnar jag till nån annan att avsra på.
Då har garanterat den ena pajjat 🙁 FAAAAAAN !
Det sitter en vid hörlursuttaget och en under telefonen.
Men oroa dig inte, det går garanterat på garantin
Kolla den här tråden, kanske den hjälper lite.
Apple har numera världsgaranti på iPhone 4 – MacWorld – allt om Mac & iPhone
@ssnd 77341 wrote:
Kolla den här tråden, kanske den hjälper lite.
Apple har numera världsgaranti på iPhone 4 – MacWorld – allt om Mac & iPhone
Verkar lovande skrev ett mail…..Tack för hjälpen !
Det e lugnt 🙂
Lycka till med din lur…
Måste vara med sorg i hjärtat att inse att ens pärla pajjat.I4 har hafft detta problem.
Om jag uppfattade rätt så är det brusreducerings micken ihop med mjukvara som ställer till det.
Jag hadde nog testat 4.1 innan jag skiclade in den på några ve ckors service@iPhoneReservdelar.se 77356 wrote:
I4 har hafft detta problem.
Om jag uppfattade rätt så är det brusreducerings micken ihop med mjukvara som ställer till det.
Jag hadde nog testat 4.1 innan jag skiclade in den på några ve ckors serviceJo kanske kan vara så, ska ringa supporten på Apple imorgon med tanke på kostnadsfri teknisk support via telefon under de första 90 dagarna. Det är ju dessutom internationel garanti så bara hoppas på ny lur och nytt jailbreak för 4.0.2 el. 4.1
Bumpar tråden och frågar igen om detta.
Ville inte skapa en ny tråd om det 🙂@ssnd 77333 wrote:
Okej, jag fattar 🙂 tack för hjälpen.
Låter ändå lite knepigt att den sparat 4.0.2 då jag aldrig haft den installerad i telefonen överhuvudtaget.
Den hade 4.0.1 då jag packade upp den och då jailbreakade jag direkt, och klickade på make my life easier i cydia.
Hur kan den då ha shsh sparat för 4.0.2 ??????
Hej,
Cydia sparar ssh för os som apple signerar, det är troligtvis så att apple hunnit sluta signera 4.0.1 så du aldrig fick den signerad med cydia.
Umbrella kan kanske hjälpa dig att spara ssh lokalt på din disk så du har detGår det att spara shsh för 4.0.1 lokalt med Umbrella om det är för sent hos cydia ?
Fan va härligt ! Skickade in luren till Lan Master i Stockholm i förra veckan som tar imot reklamationer på Iphone mm och dom ringde idag och sa att luren var inkasserad. Ny lur ligger på lager hyllan så det är bara att ta sig till stockholm för upphämtning….Snacka om snabba ryck med tanke på att många har typ 8 veckors väntetid på lurarna……Slutet gott allting gott ! 😀
////Jonas
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.