Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hjälp, iPhonen verkar ha gett upp helt nu..
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har en iPhone med 3.1.2, “gamla” basebandet så jag körde inte tethered.
På senaste, så ibland när det har ringt så har det “fuckat” totalt, och den låser sig någon sekund, teckningen försvinner och sen funkar den prima igen.Men idag när det ringde, hände samma sak fast den hängde sig helt och stängde av sig, och nu fastnar jag på apple-loggan.
Har testat recovery, men då upptäcker inte ens iTunes den, och testat DFU-mode med 3.1.2 .ispw fil, men då står det “iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Den här enheten kan inte använda det begärda bygget.”Någon som har en aning om hur jag lagar min älskling? 🙁
Mvh Daniel
@dannewalle 64017 wrote:
Hej!
Har en iPhone med 3.1.2, “gamla” basebandet så jag körde inte tethered.
På senaste, så ibland när det har ringt så har det “fuckat” totalt, och den låser sig någon sekund, teckningen försvinner och sen funkar den prima igen.Men idag när det ringde, hände samma sak fast den hängde sig helt och stängde av sig, och nu fastnar jag på apple-loggan.
Har testat recovery, men då upptäcker inte ens iTunes den, och testat DFU-mode med 3.1.2 .ispw fil, men då står det “iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Den här enheten kan inte använda det begärda bygget.”Någon som har en aning om hur jag lagar min älskling? 🙁
Mvh Daniel
Skaffa 3.1.3… borde fixa sig… apple ger liksom ut uppdateringar av en anledning…
Absolut inte 3.1.3!
Har du sparat SHSH via Cydia så återställer du med guiden i forumet
@freebo 64029 wrote:
Absolut inte 3.1.3!
Har du sparat SHSH via Cydia så återställer du med guiden i forumet
Och om man inte tänkt på detta? 🙁
EDIT: Kan man kanske installera 3.1.3 och sedan köra detta? Jailbreak iPhone 3.1.3 with PwnageTool 3.1.5 | Redmond Pie
Och för upplåsning: Unlock iPhone 3.1.3 3G 3GS with ultrasn0w | Redmond PieEller blir det tethered då?
Mvh
@dannewalle 64059 wrote:
Och om man inte tänkt på detta? 🙁
EDIT: Kan man kanske installera 3.1.3 och sedan köra detta? Jailbreak iPhone 3.1.3 with PwnageTool 3.1.5 | Redmond Pie
Och för upplåsning: Unlock iPhone 3.1.3 3G 3GS with ultrasn0w | Redmond PieEller blir det tethered då?
Mvh
TACK ponyboy!
Har sparat min “SHSH” nu, men kommer jag bara kunna jailbreaka den efter jag gjort allt detta eller kommer den gå att låsa upp som vanligt igen? 🙂
@dannewalle 64075 wrote:
TACK ponyboy!
Har sparat min “SHSH” nu, men kommer jag bara kunna jailbreaka den efter jag gjort allt detta eller kommer den gå att låsa upp som vanligt igen? 🙂
Har du din 3.1.2 SHSH sparad så använd denna guide för att återställa till 3.1.2. Sen kan du jailbreaka och låsa upp.
Tack så JÄTTEMYCKET!
Nu funkar det igen 😀 Du är värd guld! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.