hjälp kan inte få min iphone i dfu mode…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone hjälp kan inte få min iphone i dfu mode…

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Jag köpte en iphone 3g, så updaterade jag den som jag inte skulle ha gjort till 4.1 . Jag jailbreakade den men det gick inte att låsa upp den sen. Så jag återställde den satt nu är den inte längre jailbreakad. så nu vill jag nedgradera den till en bra version som jag kan jailbreaka och låsa upp. Jag har läst och så hur man ska nedgradera sin iphone 3g men jag får inte min iphone i DFU-mode.. hjälp vad ska jag göra?
    Tack på förhand 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du kan inte låsa upp då du uppdaterade basebandet.
    Vissa mycket gammla 3G kan nedgradera baseband annars är det kört med upplåsningen

Addsson
    Member

@iPhoneReservdelar.se 82853 wrote:

Du kan inte låsa upp då du uppdaterade basebandet.
    Vissa mycket gammla 3G kan nedgradera baseband annars är det kört med upplåsningen

Men hur gör jag för att nedgradera från 4.1 till tidigare version tex 4.0 som går att låsa upp?

RooZeN
    Member
    Post count: 54

går ej att låsa upp din iphone i dagsläget eftersom du har ett för nytt baseband, det hjälper inte om du nergdraderar till 4.0 du kommer fortfarande ha samma baseband. Så det är bara att sitta och vänta tills det kommer en upplåsning till 4.2

Addsson
    Member

@roozen 82858 wrote:

går ej att låsa upp din iphone i dagsläget eftersom du har ett för nytt baseband, det hjälper inte om du nergdraderar till 4.0 du kommer fortfarande ha samma baseband. Så det är bara att sitta och vänta tills det kommer en upplåsning till 4.2

Men nu har jag nedgraderat till 4.0 . och kan jag inte nedgradera basebandet då?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.