HJÄLP! Kontakterna försvann med synkning?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone HJÄLP! Kontakterna försvann med synkning?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Jag synkade min iphone i iTunes och troddee att telefonen skulle skicka alla kontakter till pc:n jag klickade i det som var förvalt dvs windows kontakter.
    Istället skickade pc:n sin kontakt lista till min iphone och ersatte allt! Mina kontakter försvann… hur kan jag återställa? snälla ngn hjälp mig…:(

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Vid synkronisering är datorn mastern och det gäller att hålla tungan rätt i munnen när man synkar första gången så tyvärr – dina kontakter är borta. FAQn i min signatur innehåller en hel del tips runt kontakthantering så innan du kastar dig över nästa försök – läs på och tänk en extra gång.

Innan du förbannar Apple och iTunes så kan jag tillägga att samma sak hade hänt om du hade synkat en SonyEricsson eller Nokia telefon med din dator

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@leylack 59789 wrote:

Jag synkade min iphone i iTunes och troddee att telefonen skulle skicka alla kontakter till pc:n jag klickade i det som var förvalt dvs windows kontakter.
    Istället skickade pc:n sin kontakt lista till min iphone och ersatte allt! Mina kontakter försvann… hur kan jag återställa? snälla ngn hjälp mig…:eek::eek:

Det ställer du in i iTunes. Gjorde samma fel jag med första gången. Har du outlook? Eller mot vad synkar du? Jag har iaf ställt in så att det synkar bägge hållen. Så om jag skriver in nytt på telefonen eller i outlook så synkas det till bägge.

leylack
    Member

Tack ron hur gjorde du för att synka åt “båda” hållen?

leylack
    Member

Ursäkta ? Vem “förbannar” Apple och iTunes?

leylack
    Member

@freebo 59812 wrote:

Vid synkronisering är datorn mastern och det gäller att hålla tungan rätt i munnen när man synkar första gången så tyvärr – dina kontakter är borta. FAQn i min signatur innehåller en hel del tips runt kontakthantering så innan du kastar dig över nästa försök – läs på och tänk en extra gång.

Innan du förbannar Apple och iTunes så kan jag tillägga att samma sak hade hänt om du hade synkat en SonyEricsson eller Nokia telefon med din dator

okej…så det är kört med andra ord….

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Ja, om du aldrig tidigare synkat dina kontakter mot datorn så är de borta. Har du kvar en tidigare telefon, SE, Nokia el. annan så kan du ju importera kontakterna till din iPhone. Se FAQn

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@leylack 59823 wrote:

okej…så det är kört med andra ord….

Dina kontakter kan ligga kvar i din säkerhetskopia, itunes säkerhetskopierar ibland utan att man ber om det innan synkning. Högerklicka på din iphone ikon i itunes och välj “Återskapa från säkerhetskopia”.

leylack
    Member

@ponyboy 59827 wrote:

Dina kontakter kan ligga kvar i din säkerhetskopia, itunes säkerhetskopierar ibland utan att man ber om det innan synkning. Högerklicka på din iphone ikon i itunes och välj “Återskapa från säkerhetskopia”.

neej funkade inte…men tack iallafall

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.