HJÄLP!! Låst sig vid uppdatering!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone HJÄLP!! Låst sig vid uppdatering!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Kopplade in Iphonen (3G) och iTunes ville uppdatera OS. Tog en stund att ladda hem programet sen såg jag en skylt om att den säkerhetskopierade telefonen.

Telefonen startades upp och har sedan dess fastnat i ett läge med en bild där den vill att jag ska koppla ihop den med iTunes.

ITunes säger ” Om iphone krånglar kan du återställa den till fabriksinställningar genom att klicka på Återställ”

Vill inte tappa all info på telefonen!!:eek: Vågar jag återställa den? Kan inte se var säkerhetskopian finns och vet inte var jag ska leta. Sparas allt på en säkerhetskopia?

Tacksam för snabb hjälp!!

/Thomas

muffins
    Member
    Post count: 1906

Vad är det för info du är rädd att förlora? Så är det lättare för oss att svara på, om du bara kan återställa eller ej direkt genom itunes.

När du gjort en återställning av iPhone så kommer du få en förfrågan om vilken säkerhetskopia du vill återställa telefonen med. I följd av en “rullgardin” med olika alternativ och datum då du senast gjorde en säkerhetskopiering.

Thoomas
    Member

Tack för svar!

Kontakter, smshistorik, apps, musik, foton vill jag gärna ha kvar. 🙁

/Thomas

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Thoomas, jag gissar att detta är en telefon du köpt begagnad och inte från Telia, Telenor etc? Du har nu låst den till ursprunglig operatör och måste jailbreaka och låsa upp den igen. Detta gör du genom att ladda ned Blackra1n för antingen PC eller Mac

Koppla in telefonen till iTunes, och följ denna guide

muffins
    Member

@thoomas 46652 wrote:

Tack för svar!

Kontakter, smshistorik, apps, musik, foton vill jag gärna ha kvar. 🙁

/Thomas

Allt det sparas i iTunes.
    Så har du haft telefonen inkopplad i datorn och syncat dina kontakter, smshistorik, apps, musik, foton med mera så kommer de finnas kvar efter du gjort en återställning av OS, och så synkar telefonen med iTunes och lägger tillbaka allt sådant som fanns på från sista synkningen.

Thoomas
    Member

Tack för tipsen. Telefonen är inköpt av mig hos Telia.

Jag gjorde en återställning och återkopierade från senaste säkerhetskopian. Allt kom på plats utom mina apps!?:confused: Mindre bra. Kan jag få tillbaka dom eller är dom förlorade?

Musiken saknades oxå såg jag nu!!:mad:

Freebo
    Member

hehe sbs, i iTunes markerar du de apps du vill föra över till telefonen. Synka sedan.

Thoomas
    Member

Kom på att jag rensade min dator helt och har därefter bara installerat iTunes på nytt. Igår gjorde jag den första synkningen(säkerhetskopieringen) sen dess.

När jag tittar på iTunes “Program” finns inte mina apps med. Är det där jag ska leta?

Freebo
    Member

Är det något mer du kommer på? 🙂

sök efter *.ipa på din dator så hittar du alla apps igen. Dubbelklucka på varje fil, alternativt markera alla, släpa in dom och släpp dem i iTunes programfliken. Markera de apps du vill föra över och synka med telefonen

muffins
    Member

@thoomas 46658 wrote:

Kom på att jag rensade min dator helt och har därefter bara installerat iTunes på nytt. Igår gjorde jag den första synkningen(säkerhetskopieringen) sen dess.

När jag tittar på iTunes “Program” finns inte mina apps med. Är det där jag ska leta?

Om man ska tolka det du säger med att du har rensat din dator helt, så anser jag att du menar att du har formaterat och installerat om windows på datorn?
    Isf så är du tvungen att leta upp programmen i appstore, om det är däri du har tagit hem dom förut alltså.
    Eftersom du har formaterat om datorn (om så är fallet nu, det är min tolkning av vad du skrev tidigare) så finns inte dina apps kvar för alla dina inställningar inkl. itunes inställningar om apps är borta. Så du måste börja om från början isf med att leta på alla apps och tanka ner dom igen.

Edit: Samma sak gällande musiken. Lägg in på nytt i iTunes och synca över.
    Din dator kan inte spara sådana inställningar när du formaterar om datorn 😛 För då tas all info bort från din partion/hårddisk :P.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.