Hjälp med abonnemang samt frågor kring operatör [3]

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Hjälp med abonnemang samt frågor kring operatör [3]

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 188

Hej!
    Har tänkt att byta operatör och därmed uppgradera mig till en 3Gs och vill då ha 3 som operatör, vad har ni att säga om dem? Hur är det med 3G-täckning m.m.?

Själv har jag tänkt att komma så “billigt” undan gällandes månadskostnaden som möjligt och tänker då betala så mycket som möjligt vid köpet.

Mitt val: iphone 3Gs 16 GB
    Pott 99 kronor/mån
    3mobil surf 0,384 kb/s 90 kr/månad. Obegränsad datatrafik (jag har inga krav att det ska gå jättefort när jag surfar)
    Sedan får jag betala 99/månad för telefonen

Total månadskostnad blir då 198 kronor. Abonnemanget är på 18 månader
    Kostnad för telefonen vid leverans blir 3695

Är detta ett bra val?

Sir_x
    Member
    Post count: 2

Om din månadskostnad är 199kr. Räknar du med 20 eller 25% moms på det?
    Det är 3 jävligt bra på att INTE berätta.
    Jag hade undvikit 3. Dålig service och idioter till säljare.

Mothergoose
    Member

@sir_x 43490 wrote:

Om din månadskostnad är 199kr. Räknar du med 20 eller 25% moms på det?
    Det är 3 jävligt bra på att INTE berätta.

Inklusive moms.
    Kör med 3 nu, är helnöjd hittills efter en veckas användande…

zordok
    Member

Köpte igår en Iphone 3G s 32 gb från tre. Jag stod egentligen i kö på Telia eftersom jag har simkort från dem. Men jag hinner inte vänta på att jag ska få den därifrån. Dessutom sade säljarna på 3 att jag kunde köpa en telefon på SIBA och sedan låsa upp den direkt.
    Sagt och gjort så köpte jag telefonen och gick till 3 för att få operatörskod. Då den idioten påstår att han itne kan göra något eftersom det måste gå 18 månader. Trots att han visste situationen innan. Jag köpte dessutom ett kontantkort från 3 bara för att kunna låsa upp telefonen. Jag känner mig djävligt lurad av dessa inkompetenta säljare, som bara vill få ut telefoner.
    När jag sedan gick med telefonen till ett dataföretag för att låsa upp den där, så upptäcker de att programvaran i den är såpass ny att koderna inte kommit ut ännu.

Slutligen vill jag varna för all handel med 3.
    Dessutom har jag en fråga om hur lång tid det brukar ta innan koderna uppdateras, så jag kan få min telefon upplåst.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@zordok 44183 wrote:

Köpte igår en Iphone 3G s 32 gb från tre. Jag stod egentligen i kö på Telia eftersom jag har simkort från dem. Men jag hinner inte vänta på att jag ska få den därifrån. Dessutom sade säljarna på 3 att jag kunde köpa en telefon på SIBA och sedan låsa upp den direkt.
    Sagt och gjort så köpte jag telefonen och gick till 3 för att få operatörskod. Då den idioten påstår att han itne kan göra något eftersom det måste gå 18 månader. Trots att han visste situationen innan. Jag köpte dessutom ett kontantkort från 3 bara för att kunna låsa upp telefonen. Jag känner mig djävligt lurad av dessa inkompetenta säljare, som bara vill få ut telefoner.
    När jag sedan gick med telefonen till ett dataföretag för att låsa upp den där, så upptäcker de att programvaran i den är såpass ny att koderna inte kommit ut ännu.

Slutligen vill jag varna för all handel med 3.
    Dessutom har jag en fråga om hur lång tid det brukar ta innan koderna uppdateras, så jag kan få min telefon upplåst.

Köpte du telefonen för hard cash och med kontantkort har du säkert vid det här laget läst att du kan låsa upp din Tre-telefon för dryga 300:- och att väntetiden varierar mellan 5 dagar och 4 veckor. Jag håller med om att kompetensen hos Tre’s säljare suger men som konsument måste man numera läsa på som fan och inte enbart lyssna på vad en finnig 20-årig säljare väljer att säga för stunden.

Mothergoose
    Member

@freebo 44186 wrote:

Köpte du telefonen för hard cash och med kontantkort har du säkert vid det här laget läst att du kan låsa upp din Tre-telefon för dryga 300:- och att väntetiden varierar mellan 5 dagar och 4 veckor. Jag håller med om att kompetensen hos Tre’s säljare suger men som konsument måste man numera läsa på som fan och inte enbart lyssna på vad en finnig 20-årig säljare väljer att säga för stunden.

+1
    Jämförde noggrant 3 mot telenor (aldrig någonsin Telia för min del) innan jag bestämde mig. Priserna och avtalen skilde sig något åt, men en sak hade de båda försäljningsställena gemensamt: Finniga 20-åringar som bara ville kränga snabbt utan att låta kunden själv fundera…

LocDog
    Member
    Post count: 38

@sir_x 43490 wrote:

Håller tyvärr med när det kommer till Tre. Var kund hos dom tidigare och det var ingenting som blev rätt kan jag lova.

Dessvärre känner jag många fler med samma dåliga erfarenheter av dom.

cadillac-95
    Member
    Post count: 4

i phoneFix har upplåsningskoder

Redbullen
    Member

Har varit kund hos 3 i många många år nu och har aldrig haft några problem med dom
    Kundtjänst, fakturafrågor, service har funkat kanonbra
    Har tre abonnemang hos dom och minsta lilla man undrat eller haft nån enkelt problem så har de löst direkt när man pratat med support…

och är man kund länge hos dom så funkar de bra att göra bättre priser på eventuella avtal och liknande.
    Haft telia innan och annat bolag men DET var ett stort misstag tyå mycket snack och lite verkstad enligt mej..

Mvh Peter

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.