Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp med att låsa upp iPhone 3Gs 3.1.2
-
AuthorPosts
-
Hej på er alla!
Jag äger en iPhone 3Gs 32Gb som jag införskaffade mig i augusti 2009. Den är köpt/beställd från USA och var jailbreakad/unlocked med versionen 3.0.1 när jag fick den dessvärre är jag inte säker på vilken baseband/firmware den hade, jag tippar på att det var 04.26.08 (dock ej säker).
Jag har alltid varit nojjig med att “uppgradera” min iPhone då jag har tidigare ägt en iPhone 2g och som jag då även försökte “uppgradera” och minns klart väl att jag hade problem med det då.
Men efter mycket om och men så bestämde jag efter ett år nu då att jag skulle ge det en chans (vilket jag ångrar rejält nu) att jag skulle pröva “uppgradera” från version 3.0.1 till 3.1.2 då jag vet att man får tillgång till fler nya prg/spel etc.
Jag valde att restora min telefon mha filen iPhone2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore.ipsw, som jag restora från iTunes genom att trycka in shift-knappen och sen välja custom_restore.
Det där gick smidigt!
Sen när jag väl var klar med det så skulle jag jailbreaka/unlocka med Blackra1n, då jag använder PC/Windows så var valet ganska klart. Däremot så fick jag inte den där Blackra1n ikonen på telefonen vilket jag tyckte var märkligt men när jag sen läste vidare om det så stog det att Blackra1n/Blacksn0w endast funkar med firmware 05.11.07 (jag har 04.26.08).Nu har jag förstått att jag ska installera Ultrasn0w från Cydia för att unlocka min telefon. Men problemet är nu att jag inte har någon service och därmed inte ansluten till något nät/wifi. Jag försöker ansluta mig mot grannens/grannarnas wifi men när jag sen försöker söka via source: repo666.ultrasn0w.com så får jag upp meddelandet: could not find respitory…
Jag har även försökt jailbreaka med purplesn0w men för att sedan unlocka med ultrasn0w så är det samma problem där med.
Så vad gör man nu i mitt läge? Är det helt kört eller vad tror ni?
Sorry för det långa inlägget men jag behöver eran hjälp och jag försöker skriva så detaljerad som möjligt.
Tack för att ni har läst (om ni har kommit så här långt)!
/GillrocK
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.