hjälp med iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone hjälp med iphone

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 144

hej det e jag igen . det e jag som hade jailbreakat min iphone 2 med trasig hemknapp till 3.2.1 med blackrain . men jag installerade winterboard och det e nåt fel på iphonen nu , varje gång jag startar den så kommer är det helt svart med ett apple märke i mittten som e normalt men det visas så i 10 sekunder sen stängs den av igen . kan inte komma till hemmenyn . så jag undrar om jag fixar hemknappen kan jag gå in dfu mode då. altså är det 100 % att jag kan gå in på dfu mode 🙁

Freebo
    Member
    Post count: 4365

DFU är bombsäkert, fixa knappen så löser det sig.

denniz123456
    Member

OK skönt att höra det av dig . har beställt delen och den kommer imrogon ska köpa den för 100 kronor . sen ska jag och pappa byta delen tack för all hjälp

denniz123456
    Member

ok kollade att på iclarified att man ska koppla upp den till itunes sen gå in på dfu mode . men min iphone uptäcks inte på itunes för att jag inte kan komma till hemmenyn. altså iphone startat inte vanligt . här är en länk som jag läste iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

Freebo
    Member

Upptäcker inte iTunes din telefon så börja med att starta om datorn, fungerar inte det så installera om iTunes

denniz123456
    Member

men okej har gjort detta flera gånger men inte installerat om itunes . så om itunes inte upptäcker min iphone , kan jag inte gå in på dfu mode då 🙁

Freebo
    Member

Jodå, DFU kräver inte iTunes

denniz123456
    Member

ok vaa braa . men va där idag och frågade efter delen och dom sa att posten inte har kommit idag, så dom sa kom imorgon. men hur ska jag ta mig in till dfu mode när den e fixat

carpe
    Member
    Post count: 904

@denniz123456 54276 wrote:

ok vaa braa . men va där idag och frågade efter delen och dom sa att posten inte har kommit idag, så dom sa kom imorgon. men hur ska jag ta mig in till dfu mode när den e fixat

Läs länken som han skickade innan.

denniz123456
    Member

hej har en iphone 2g hade installerat winterboard sen sa den restart the device , sen gjorde jag det men sen gick det inte att komma till hemmenyn så det kom bara upp ett apple märke med svart backgrund sen stängdes den av igen. men jag kan inte gå in på dfu mode

Sluta spamma forumet med nya trådar eller mig med pm. Håll dig till en av de 20 trådarna som du redan har startat om detta.
    Tråd flyttad och varning tilldelad /Ponyboy

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.