Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hjälp med Iphone 2G!
-
AuthorPosts
-
Hej. Nu är det så att min mor har köpt en begagnad iphone till
min lillebror i julklapp som han inte ens fått använda eftersom att det blev problem direkt!
Jag fick uppgiften att lägga in spel på telefonen på julafton, så jag installerade Itunes och när jag kopplade i telefonen kom det upp ett meddelande om att det fanns en uppdatering. Jag som aldrig har varit bra på teknik skulle aldrig vågat uppdatera om det inte stod att man alltid kunde återställa om det skulle bli något krångel.
Uppdateringen var inte ens klar så kom det upp ett felmeddelande som löd såhär:”The SIM card inserted in this Iphone does not appear to be supported.
Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate Iphone.
Please insert the SIM card that came with your Iphone or visit a supported Carrier’s store to receive
a replacement SIM card.”
Eftersom att iphonen är beggad så har vi ju inte sim kortet som följde med iphonen..
När jag köpte den så sa dock säljaren att den skulle funka med vilket kort som helst, och det gjorde den ju innan jag uppdaterade den.
Jag har försökt läsa mig till hur jag ska lösa situationen på olika sidor och har följt en massa program på bla. iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)
men när jag gjort dom två första stegen så upptäckte jag att jag inte ens har en spalt på vänstra sidan som det står att man ska ha, där man ska kunna skriva in sin modell på telefonen osv.
Jag tar mig inte ens ur felmeddelandet, kan inte göra någonting.
När jag drar ut telefonen från datorn och startar om så är det bara en bild på en sladd och en pil mot itunes loggan och det går endast att ringa nödsamtal.
Snälla om det är någon som skulle kunna hjälpa mig och framförallt min jätte ledsna lillebror så skriv!
MVH KlaraHär är guiden du behöver för att komma på rätt köl igen
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone, iPod Using BlackRa1n [Windows]Tack!!!
Det första min lillebror kommer att fråga på morgonen är om jag har fixat det, han kommer bli superglad! Mvh Klara@ekmfp 50111 wrote:
Tack!!!
Det första min lillebror kommer att fråga på morgonen är om jag har fixat det, han kommer bli superglad! Mvh KlaraDet kan vara så att du behöver installera ett program som heter Bootneuter när du är klar med Blackra1n-guiden. Återkom om ditt SIM-kort mot förmodan inte skulle gå att ringa via
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.