Hjälp med iphone 3gs

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hjälp med iphone 3gs

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 69

Hej. Jo jag är en gammal 3g användare och har tänkt skaffa en 3gs nu. Problemet är bara att jag vill ha version 3.1.3 och inte version 4. Så om jag köper en begagnad iphone 3gs med t.ex filmware 3.1.1 kan jag då updatera till 3.1.3 då??? Eftersom att det inte går att nedgradera en 3gs va jag vet??

Och om jag då har en iphone 3gs med filmware 3.1.3 kan jag då spara ssh, baseband, filmware och allt sånt där i fall jag skulle råka uppdatera till 4.x?
    Eftersom att en iphone 3g kan du alltid uppgradera och nedgradera och inga ssh och sånt behövs men på en 3gs är det annorlunda.

Jag vill köra först 3.1.3 och 4.x och känna efter vilken jag tycker är bäst därför vill jag kunna nedgradera till orginalt om jag inte är nöjd.
    Jag ska köpa en 3gs på kvibergs marknad så den är inte ny och därför kanske den inte har version 4.1 som man får när man köper en helt nu idag

Tack för era svar

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

man borde kunna spara ssh och allt sen uppdatera och sen nedgradera utan problem.

ATREYU
    Member
    Post count: 42

att nedgradera/uppgradera 3g ska väl va lika svårt som 3gs?
    du kanske skulle köra 3x tills du tröttnar på det och vill testa 4x, jailbreaka, spara shsh blobs, och uppgradera!

ATREYU
    Member

oj, såg inte att föregående talare hade skrivit exakt samma sak, ursäkta !

torgren
    Member

@atreyu 82616 wrote:

oj, såg inte att föregående talare hade skrivit exakt samma sak, ursäkta !

Haha en 3gs är man inte alls nedgradera som en iphone 3g. Det är mer spärr på en 3gs

ATREYU
    Member

@torgren 82619 wrote:

Haha en 3gs är man inte alls nedgradera som en iphone 3g. Det är mer spärr på en 3gs

ok för jag har inte lyckats nedgradera min 3g

torgren
    Member

@atreyu 82620 wrote:

ok för jag har inte lyckats nedgradera min 3g

du ska kunna nedgradera en iphone 3g utan problem. Därimot nedgraderas inte ditt baseband

muffins
    Member
    Post count: 1906

@torgren 82683 wrote:

du ska kunna nedgradera en iphone 3g utan problem. Därimot nedgraderas inte ditt baseband

Tillägg: med vissa iPhone 3G så funkar det att nedgradera basebandet. Det krävs att man har en viss version av sin bootloader. Nu kommer jag inte ihåg vilken specifik version det var, men går att ta reda på vid en googling säkerligen.

torgren
    Member

@muffins 82692 wrote:

Tillägg: med vissa iPhone 3G så funkar det att nedgradera basebandet. Det krävs att man har en viss version av sin bootloader. Nu kommer jag inte ihåg vilken specifik version det var, men går att ta reda på vid en googling säkerligen.

oki men kan du inte svara på mitt första inlägg e du snäll?

Sen undrar jag okså om jag både kan köra 3.x och 4.x på min iphone 3g för det borde ju gå

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

För att en 3gs ska kunna nedgraderas krävs det att den har sparade shsh för mjukvaran i fråga.
    Om du köper en 3gs med 3.1.1 och den inte är jailbreakad, och du jailbreakar den o.s.v. så kan du fortfarande inte spara shsh för 3.1.1 då apple inte signerar denna längre.
    Det ända sättet att göra det du är ute efter är om du köper en 3gs som redan har sparade shsh för 3.x.x

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

@iPhoneReservdelar.se 82697 wrote:

För att en 3gs ska kunna nedgraderas krävs det att den har sparade shsh för mjukvaran i fråga.
    Om du köper en 3gs med 3.1.1 och den inte är jailbreakad, och du jailbreakar den o.s.v. så kan du fortfarande inte spara shsh för 3.1.1 då apple inte signerar denna längre.
    Det ända sättet att göra det du är ute efter är om du köper en 3gs som redan har sparade shsh för 3.x.x

Aha är det så tack:)!!! nu vet jag det??

Men om man har version 3.x så borde man endå kunna hämta 4.x filmware om den är jailbreakad och sen välja vilken version man vill köra. Som på min iphone är det så när jag startar min iphone så kan jag välja att köra apple eller andoid. Vill kunna köra både 3.x och 4.x

torgren
    Member

aa kanske

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.