Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › hjälp med ipod touch
-
AuthorPosts
-
hej har en kompis ipod touch han har uppdateringen 2.2.1 men vill uppdatera till 3.1.2 sen jailbreaka med blackrain. hur ska jag uppdatera till 3.1.2 utan problem
ingen som vet 🙁
menar du generation
det har snart blivit ett år han köpte den på sommarn så det borde vara 2 generation
Utan 100% rätt info kommer vi ingenstans, han får gå in i sina settings och posta modell/firware etc =)
Sen är det aldrig lyckat med andrahandsinformation och kurirer, be honom registrera sig på forumet
så nu har jag ipod touch hur ska vi göra nu min vän 🙂
@denniz123456 57539 wrote:
så nu har jag ipod touch hur ska vi göra nu min vän 🙂
@freebo 57143 wrote:
Utan 100% rätt info kommer vi ingenstans, han får gå in i sina settings och posta modell/firware etc =)
Sen är det aldrig lyckat med andrahandsinformation och kurirer, be honom registrera sig på forumet
Läs?!
@freebo 57545 wrote:
det är en 2g, 8g och den ser precis ut som på denna bild kolla här Identifying iPod models
och man kan kolla på vädret , den har gps, aktier,appstore,itunes,kalkylator,safari,inställningar,klocka,anteckningar,kontakter,mail,kalender.
och ja den har en dockningstaion 🙂
@denniz123456 57550 wrote:
det är en 2g, 8g och den ser precis ut som på denna bild kolla här Identifying iPod models
och man kan kolla på vädret , den har gps, aktier,appstore,itunes,kalkylator,safari,inställningar,klocka,anteckningar,kontakter,mail,kalender.
och ja den har en dockningstaion 🙂
har du en IPT2 med gamla bootromet så fungerar RedSn0w 0.94. Har du nya bootromet (vilket inte verkar troligt om du idag har fw 2.1.2) så får du ett tehered jailbreak
@freebo 57552 wrote:
har du en IPT2 med gamla bootromet så fungerar RedSn0w 0.94. Har du nya bootromet (vilket inte verkar troligt om du idag har fw 2.1.2) så får du ett tehered jailbreak
vad ska jag göra, altså jag har nu uppdateringen 2.2.1 och vill till 3.1.2 sen jailbreaka ipoden
Ladda ned iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones och tala om vad resultatet blir när du kör appen
ok ska åka med pappa och handla så gör detta sen. tack så hemskt mycket fär hjälpen. jag svarar sen vad resultatet blir
@freebo 57567 wrote:
Ladda ned iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones och tala om vad resultatet blir när du kör appen
freebo det står baseband: N/A
bootloader:N/A
MODEL:MB528
UNLOCKABLE:N/A
TETHERD:NO@freebo 57683 wrote:
ok, för iPod Touch 2G skall du använda Redsn0w
Jag kan inte översätta guiden åt dig så du får ta och tråckla dig igenom den på engelska. Här är en guide för iPhone men konceptet är nästan identiskt med den för iPods
det kommer bli svårt 🙁
är du säker på att detta kommer funka om ipod dör så måste jag köpa en ny , har inte ens råd till en ny iphone 🙁kankse för att några apps inte kommer funka, för jag hade iphone 2g med uppdateringen 2.2.1 och några apps funkade inte
men finns det ett lättare sätt att bara jailbreaka den då. så får han skita i dom apps som inte går på hans ipod touch för att han har 2.2.1 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.