hjälp med min telefon?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone hjälp med min telefon?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Tjena! (LÅNAR KOMPIS IPHONEACCOUNT)
    Jag fick reda på av en kompis till mig att du var duktig inom iphone? Jag har ett jävla stort problem.
    Jag köpte min iphone 3g från Tahiland, där jag fick den upplåst och sådant.
    Sen skicka jag tillbaka den för att simläsaren sluta funka.
    Fick tillbaka den hel och “grann”:P
    Funka i 2 veckor kanske, men helt plötsligt sluta mina apps att funka:S omg tänkte jag.
    Försökte lägga över crackade apps via itunes och sånt ja du vet allt.
    Sen läste jag om Jailbreaking? Att man fick full tillgång till “Cydia, Installer & Appstore”
    Jag laddade ner firmware 2.2.1 5H11 eller något?
    Ringning och sånt funka inte då.
    Läste senast för 5 minuter sen att om man bara Jailbreaka iphonen, så fick man full tillgång till då “Cydia, Installer & Appstore”, men du absolut inte kunde ringa och smsa? Pga aktivering eller något.
    Nu till min fråga jag behöver hjälp med…

Läste om ZiPhone.org och sånt. Tankade de nyss och plugga in den och allt. Fanns en .BAT fil som stod “UNLOCK, Activate and Jailbreak”. Funkar detta? Eller man måste verkligen lägga dem 600 spännen på att få den upplåst, aktiverad och jailbreakad?
    ¨
    Tack på förhand
    M.V.H Sebbe!

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om du uppgraderat den i itunes kan operatörslåset bli ett allvarligt problem,eftersom du då sannolikt uppdaterat basebandet också.
    Mitt tips är att du söker i forumet,finns många trådar om liknande problem.

aeus
    Member
    Post count: 62

Om jag förstått det rätt så går det inte låsa upp senaste basebandet just nu. Och senaste basebandet uppdateras om du uppdaterar telefonen via iTunes (rätta mig om jag har fel)

Med andra ord så kan du i praktiken bara använda din telefon för allt utom ringa / smsa 🙁 (rätta mig även här om jag har fel :D)

steffe
    Member
    Post count: 2452

Han har iaf en iPod med inbyggd miniräknare.
    Jag lider med trådskaparen,enda lösningen är ett simkort från telia (kontant eller abb spelar ingen roll),för det är den enda operatör som funkar i hans lur.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.