Hjälp med överföring från iphone till datorn och itunes!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hjälp med överföring från iphone till datorn och itunes!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej!
    Är kanske inte den mest tekniskt kunniga och har ëtt problem. Har redan försökt att leta efter svar på appels hemsida och sökt på internet m.m men hittar inget som löser mitt problem! Så nu börjar jag bli lite desperat! 😮

Problemet är att hela min dator crashade och jag var tvungen att göra en ominstalation till fabriksinställningarna och den är nu helt tom! Allt på hårddisken och alla programm inklusive iTunes är borta. Men har kvar alla mina bilder och min musik på min iPhone, hur gör jag för att få tillbaka de in i PCn och i de nyinstalerade iTunes??? :confused:
    Har innan haft en iPod och de gick då utmärkt att använda den som en separat disk eller vad man kallade det och bara “dra över” allt ifrån den till datorn igen, men detta verkar inte fungera nu…

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du installerar itunes, sätter upp samma itunes konto, ansluter telefonen, högerklickar på den i itunes och väljer överför inköp
    för bilder ska du bocka för att du ska synca bilder och synca telefonen

attdeskallvarasasvart
    Member
    Post count: 2

Okej tre frågor då:

Ett vart sätter man upp samma itunes konto?? Man loggar väll bara in med konto när man skall köpa något genom appelstore??

Två, om man gör detta åker bara den musiken man köpt genom itunes över till datorn/itunes igen eller all musik på iphonen?

Tre, om man syncar förs väl bara bilderna från datorn in i iphonen och inte tvärt om?? Det är alltså inte bilder jag tagit med iphonen som jag vill lägga in på datorn, utan bilder jag en gång lagt in från datorn till iphonen som jag nu vill lägga tillbaka.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

1 du instalerar samma konto som du har i telefonen och auktoriserar det på datorn
    2 ingen musik från iphone överförs till datorn (du kan dock ladda ned utan kostnad det som du har köpt tidigare)
    3 alla bilder ska följa med in i datorn.
    För säkerhets skull säkerhetskopiera telefonen inan du påbörjar sync av bilder och programm

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.