Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp med Snowbreeze 1.6.1
-
AuthorPosts
-
Hej!
Som jag har fattat så ska det gå att jailbreaka 3gs med iOS 4.0 och med gammal bootrom med Snowbreeze 1.6. Har följt den här guiden: How to: Jailbreak iPhone 3GS, iPhone 3G, iPod 2G on iOS 4 Using Sn0wbreeze 1.6 [Windows] – Covering Web
Men när jag har gjort en Custom Ipsw och ska återställa den i iTunes så får jag bara massa olika 16xx fel. Vad beror det på? Har prövat att ställa den i DFU och att återställa den utan det. Vart ligger felet?
Jag har samma problem, har läst alla guider jag hittat men får samma fel hela tiden!
Iphone 3gs med gamla bootromJag fick 1600 fel också men flyttade min custom IPSW fil till annan PC som fungerade utan problem, har gjort två st 3GS på samma custom-IPSW fil, är alltså inte unik för den iphone man gjort filen på.
Det var på min jobb-pc det ej funkade så jag antar att det hade att göra med ngn striktare security inställning.
Ok då var det fixat efter många guider och många upp och nedgraderingar!
Detta fungerade för mig!
Iphone 3GS, os 3.1.3 modem 05.13.04
Jag fick många felmeddelande efter att uppdaterat med Snowbreeze 1.6.1.
Jag nedgraderade mitt itunes till version 9.1 —> Här!!
Laddade sedan ner Firmware 3.1.2 Från iPod, iPhone and iPad Firmware Download
Sen så får man ju självklart modifera Host filen! Lägg till 127.0.0.1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.com För bättre info om hur du modiferar host filen så kolla denna guide.Här!
Om telefonen är fast i recovery loop(loggan med usb kabeln) så använda jag ett annat program som heter RecBoot vilket fungerade bra för mig. QuickPawn fungerade inte alls för mig. Dock så krävs det Netframe work 3.5 eller Netframework 4.0 på windows 7.
RecBoot för windows:RecBoot för Windows
REcBoot för Mac
När jag sedan fått Telefonen i DFU mode, Svart skärm så körde jag Blackra1n och luren hoppade igång.(Vissa har även kört Blackra1n i recoverymode och fått det att funka, loggan med usbkabeln.)
Nu så tog jag ner Firmware 4.0 och körde den i Snowbreeze 1.6.1, Jag körde i Expert mode och bockade bara av activate phone.
När den byggt färdigt så använde jag RecBoot och satte luren i Recoverymode.
Sen startade jag Itunes 9,1 inte 9.2.
Håller sedan in Shift+Återställ och väljer sedan den nyafirmware sn0wbreeze_iPhone 3GS.
Efter att allt har uppdaterats ordentligt och du har det nya OS så uppdaterade jag Itunes för att aktivera telefonen!
Så sitter nu på en fungerande 3GS med OS4 gjord i Snowbreeze.
Hoppas att detta funkar för er med.Hade du sparat din ssh fil eller vad det nu heter innan du nergraderade?
Jag har nämligen inte det.Jag har som sagt en:
Iphone 3gs 4.0
baseband: 05.13.04
Gamla bootroomen
Inte jailbreakad sen innan.Ska detta funka för mig också då eller?
@cr7 69755 wrote:
Hade du sparat din ssh fil eller vad det nu heter innan du nergraderade?
Jag har nämligen inte det.Jag har som sagt en:
Iphone 3gs 4.0
baseband: 05.13.04
Gamla bootroomen
Inte jailbreakad sen innan.Ska detta funka för mig också då eller?
Japp det har jag. Vet ej men tror nästan att man måste ha den för att köra denna JB. men är inte säker.
Tog ner samma fil som dig. Drog den genom sn0wbreeze, telefonen i recovery mode, körde in iTunes 9.2 under tiden. Återställde med den ipsw-fil som genererades via sn0wbreeze.
Sedan Installerade jag ultrasn0w via Cydia på den, eftersom den tappade telefonfunktionen (ingen service), nu funkar den perfekt.
@r_o_n 69792 wrote:
Tog ner samma fil som dig. Drog den genom sn0wbreeze, telefonen i recovery mode, körde in iTunes 9.2 under tiden. Återställde med den ipsw-fil som genererades via sn0wbreeze.
Sedan Installerade jag ultrasn0w via Cydia på den, eftersom den tappade telefonfunktionen (ingen service), nu funkar den perfekt.
Hade du en sparad shsh fil eller?
Och var din Iphone jailbreakad sen innan du uppdaterade till os 4.0?@cr7 69803 wrote:
Hade du en sparad shsh fil eller?
Och var din Iphone jailbreakad sen innan du uppdaterade till os 4.0?Jag hade ingen sparad fil och den var jailbreakad med blackra1n. I den lååånga tråden om jailbreak skrev jag och frågade, fick svar med länk till filen och hur man gjorde.
Det var en på fb i en iPhonetråd som hade samma problem som jag (ingen service) och tipsade om ultrasn0w för att få tillbaka telefonfunktionen som jag tappade.Att den tappar telefon funktionen beror kanske på att man ska välja att inte activate phone i snowbreeze. Eller? Väljer man att inte göra det borde det fungera, om du gör som jag gjorde.
@jyggemannen 69753 wrote:
Detta fungerade för mig!
74.208.10.249 gs.apple.com För bättre info om hur du modiferar host filen så kolla denna guide.Här!
Om telefonen är fast i recovery loop(loggan med usb kabeln) så använda jag ett annat program som heter RecBoot vilket fungerade bra för mig. QuickPawn fungerade inte alls för mig. Dock så krävs det Netframe work 3.5 eller Netframework 4.0 på windows 7.
REcBoot för Mac
När jag sedan fått Telefonen i DFU mode, Svart skärm så körde jag Blackra1n och luren hoppade igång.(Vissa har även kört Blackra1n i recoverymode och fått det att funka, loggan med usbkabeln.)
Nu så tog jag ner Firmware 4.0 och körde den i Snowbreeze 1.6.1, Jag körde i Expert mode och bockade bara av activate phone.
Håller sedan in Shift+Återställ och väljer sedan den nyafirmware sn0wbreeze_iPhone 3GS.
Efter att allt har uppdaterats ordentligt och du har det nya OS så uppdaterade jag Itunes för att aktivera telefonen!
Hoppas att detta funkar för er med.Har prövat detta nu. Och när jag ska återställa den i iTunes till 3.1.2 så när den nästan är klar så får jag fel 1015 i iTunes hela tiden. har även prövat med 3.1.3. Vad är felet?
@matt3 69837 wrote:
Har prövat detta nu. Och när jag ska återställa den i iTunes till 3.1.2 så när den nästan är klar så får jag fel 1015 i iTunes hela tiden. har även prövat med 3.1.3. Vad är felet?
When downgrading firmware iTunes is giving an error code of 1 & 1015.
The error code of one is because you have not put the phone in proper DFU mode to downgrade. This has nothing to do with iTunes version and has only come up especially when downgrading from 1.1.3
Here is how to properly put your phone in DFU:
This is how to achieve DFU mode. You can do it on every phone:
Attach the phone to the pc
Turn the phone off
Hold power and home together for *exactly* 10 seconds
Release power but keep holding home until the pc beeps as a USB device is recognized.
At no point will the display come on. Now your restore should work.When you finish you will get an error code of 1015 this is normal but you will not be able to boot the phone. Try any tool iPhuc, iNdependence, iBricker etc etc. The phone will still be in recovery mode boot loop.
Jag måste fråga en grej! Jag har köpt min iPhone 3GS i USA (AT&T) och jag har simkortet (AT&T) Hemma hos föräldrarna, jag har tidigare behövt den för att aktivera telefonen efter Jailbreak. Om jag väljer “Activate” i Snowbreeze, behöver jag då inte ha mitt amerikanska (AT&T) simkort efter jailbreak för att aktivera den? > Kan jag då bara installera Ultrasn0w och sen köra mitt Halebop kort och tuta och köra?
@generalsnus 69865 wrote:
When downgrading firmware iTunes is giving an error code of 1 & 1015.
The error code of one is because you have not put the phone in proper DFU mode to downgrade. This has nothing to do with iTunes version and has only come up especially when downgrading from 1.1.3
Here is how to properly put your phone in DFU:
This is how to achieve DFU mode. You can do it on every phone:
Attach the phone to the pc
Turn the phone off
Hold power and home together for *exactly* 10 seconds
Release power but keep holding home until the pc beeps as a USB device is recognized.
At no point will the display come on. Now your restore should work.When you finish you will get an error code of 1015 this is normal but you will not be able to boot the phone. Try any tool iPhuc, iNdependence, iBricker etc etc. The phone will still be in recovery mode boot loop.
Har gjort detta. Men jag kommer ju i en såndär bootloop och kan inte starta telefonen. Jag har prövat både recboot och iRecovery. I recboot när jag tryckt på Exit Recoverymode så står det bara Exiting Recoverymode.
Och i iRecovery så ska det ju komma upp en svart kommando ruta eller vad det heter, men den kommer upp o stängs ner så fort så jag inte ens hinner reagera.
Och jag har installerat libusb. Jag har Windows 7 Ultimate x64. Någon som kan hjälpa mig?Jag har en iPhone 3g 8 gb os 3.1.2 baseband 05.07.11 (tror det heter så) jailbreakad med blackra1n och även upplåst med blacksn0w tror jag det heter ( upplåsning är ett måste för min del).
Nu är jag sugen på iOs 4 och jailbreak plus upplåsning. Jag har läst på nätet att det ska gå, antingen med program som heter pwnagetool eller snowbreeze. Jag sitter på en windows-dator. Hur ska jag gå tillväga?
Tack på förhand!
@jyggemannen 69753 wrote:
Detta fungerade för mig!
REcBoot för Mac
Hoppas att detta funkar för er med.Fick det att funka med hjälp av detta. 🙂 Fick allt att fungera på min bärbara dator med Win7 32bit, har 64 på min andra. Fast jag jailbreakade min med redsn0w när jag hade 3.1.2 för jag fick inte blackra1n att fungera, stod bara att det fattades massa dll filer. Men det funkade kanon ändå.
Så nu har jag med en Jailbreakad 3Gs iOS4. 🙂@r_o_n 69792 wrote:
Jag gjorde nästan samma. Dock gick jag tillbaka till 3.1.2 innan eftersom jag jailbreakat med spirit. Fick 1600 error men efter flera DFU försök så gick det. Installerade ultra och nu funkar allt utom datatrafiken. Får maunellt skriva in APN nu då.. jävla dåligt av Apple för dem som har fabrikupplåst..
Hur fungerar detta om man måste ha en hacktiverad iphone?
Just nu sitter jag på en 3.1.2 med gamla booroomet. Måste jag uppdatera till den senaste versionen iOS4 innan jag kan göra denna återställning?
@matt3 69960 wrote:
Fick det att funka med hjälp av detta. 🙂 Fick allt att fungera på min bärbara dator med Win7 32bit, har 64 på min andra. Fast jag jailbreakade min med redsn0w när jag hade 3.1.2 för jag fick inte blackra1n att fungera, stod bara att det fattades massa dll filer. Men det funkade kanon ändå.
Så nu har jag med en Jailbreakad 3Gs iOS4. 🙂Måste säga att jag tycker att jailbreaken till 3Gs känns rätt ostabil. Jag öppnade cydia förut och då skulle det uppdateras eller något. Sen kom jag tillbaks till lockscreen, sen när jag öppnade telefonen så var cydia ikonen borta. Kalkylatorn, kompassen och kartor har bara en vit ikon. Provade att starta om telefonen så men ingen skillnad så jag antar att jag måste återställa hela telefonen igen.
@matt3 70050 wrote:
Måste säga att jag tycker att jailbreaken till 3Gs känns rätt ostabil. Jag öppnade cydia förut och då skulle det uppdateras eller något. Sen kom jag tillbaks till lockscreen, sen när jag öppnade telefonen så var cydia ikonen borta. Kalkylatorn, kompassen och kartor har bara en vit ikon. Provade att starta om telefonen så men ingen skillnad så jag antar att jag måste återställa hela telefonen igen.
Jag har kört spirit på 3.1.3 och redsn0w på iOS4 och tycker båda jailbreaken var ostabila.
Allting var segare.
Hela grejen med en snabbt och bra flyt försvann.
Jag tycker att har man en 3G bör man köra original. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.