Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp med uppgradering och jailbreak 3.1.2 -> 4.0.1
-
AuthorPosts
-
Hej!
Känner mig osäker inför uppgraderingen och behöver hjälp med att kontrollera att jag har uppfattat det rätt.– iPhone 3GS 3.1.2
– modemfirmware 05.11.07
– jailbreak=blackra1n
– upplåst med något program som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Vet inte till vilken operatör telefonen var låst till
– iTunes 9.0.2.25Tänker göra i följande ordning:
1. Säkerhetskopiera via iTunes (sparas mina anteckningar då?)
2. Uppgradera till 4.0.1. I Cydia har jag sparat SHSH filen 3.1.2 till 4.0.1 och har laddat iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
3. Upplåsning? Med vilken program? ultrasn0w?
4. Jailbreak via jailbreakme.com
5. Återställa säkerhetskopia via iTunes1. Ja det ska det göra.
2. Går hur bra som helst, här har du en guide också. Börja läs från “This device has SHSHs….”: Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia
3. Ultrasn0w
4. Japp, via jailbreakme.com
5. Osäker på, lämnar det till någon annan att svara på.TIPS: Du kommer behöva aktivera telefonen efter en återställning.
Har du ett simkort som telefonen är låst till?Startade uppgraderingen (steg 2.) men får error 13.
Satte mobilen i DFU-läge, men får samma fel.
Just nu uppgraderar jag iTunes från 9.0.2.25 till 9.2.1 och ska prova på nytt.@maxxq 76640 wrote:
Startade uppgraderingen (steg 2.) men får error 13.
Satte mobilen i DFU-läge, men får samma fel.
Just nu uppgraderar jag iTunes från 9.0.2.25 till 9.2.1 och ska prova på nytt.Funkar det inte efter uppgraderingen gör följande för att lösa error 13:
Avinstallera iTunes
Installera iTunes på nytt.Testa igen.
Efter uppgraderingen av iTunes så fungerade uppgraderingen till 4.0.1.
Hade en 3 kort liggande hemma så den är aktiverad nu. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.