Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hjälp mig någon?! Allt är borta!
-
AuthorPosts
-
Hejsan….
Jag har varit en trogen Iphone användare i 1,5 år och har aldrig stött på ett sådant allvarligt problem. Har en icke operatörlåst mobil med comviq kort i.
Igår fick min kära bror för sig att han ville jailbreaka min mobil för att föra över ett GPS program till min mobil på nästan 2 GB.
Men det gick inte så bra, och det hela slutade med att mina 4 apps längst ner ppå första sidan försvann. Telefonboken, meddelande, ipod och en till.
Så nu är mobil på men det går inte att ringa till mobilen och jag kan inte heller ringa. Jag tänker återställa den nu men mina kontakter och meddelanden och dylikt har ju försvunnit så jag vet inte om de är kvar när jag synkar efter återställningen?
Så snälla kan någon tala om för mig hur jag får tillbaka min telefonbok, meddelanden, ipod etc? :(:confused::(:confused::(:confused:
Tack på förhand. SaraDin bror är ett pucko, hälsa honom det. Köp dina applikationer istället för att låta honom leka med din iPhone! Dra fingret från vänster till höger på hemskärmen tills du får upp sökfunktionen (Spotlight)
skriv in Telefon i sökfältet och tryck på sök. Dyker Telefon-appen upp i träfflistan så ligger den någonstans på ditt Springboard som en liten fin ikon. Leta reda på den och håll ned fingret tills den börjar röra sig, dra den ned till dockan och släpp den där. Gör likadant med Kontakter, SMS, iPod etc.
Har du tagit regelbundna backuper så återställer du bara telefonen från den senaste backupen via iTunes så skall du få tillbaka din data
Provat söka efter dem i Spotlight?
Annars prova jailbreaka igen.
edit: några sek sen.
Ja gud jag är så arg just nu. Man ska aldrig som tjej ge sin telefon till killar. De bara förstör!!
Jag återställde mobilen men nu så men det verkar inte gått så bra. Nu är det en bild på Itunes loggan på min mobil tillsammans med USB sladden och jag kan bara ringa SOS samtal. Och på Itunes står det att : Iphone activations are unavaible at this time. det står att jag ska koppla bort mobilen och försöka senare. =S
förstörs inte telefonen då? Nu är det riktigt illa…okey jag uppdaterar… Nu har jag äntligen fått igång mobilen men om jag synkar nu, får jag då tillbaka allt gammalt som inte funkade?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.