hjälp mig! smått och gott

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone hjälp mig! smått och gott

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 43

hejsan. jag har äntligen fixat ett TRE kort och kommer nu in på telefonen så nu är det dags att jailbreaka och låsa upp den men jag vet som sagt inte hur man gör. Jag blir väldigt förvånad för när jag sätter på iphonen så blir äpplet en dödskalle och det betyder väl att telefonen redan är jailbreakad?…men i alla fall hur fortsätter jag nu för att få den upplåst? vilken guide ska jag följa? På version så står det 4.2.1 (8C148a) jag vet att det finns nyare versioner, bör jag uppdatera?
    vill gärna att någon postar rätt guide till mig så att jag inte gör något fel nu när jag äntligen köpt en iphone 😛
    tack

jag11
    Member

Ingen? 🙁

Drivalen
    Member
    Post count: 41

Går 4.2.1 att låsa upp ännu då????

Tror inte det ..

jag11
    Member
    aeus
    Member
    Post count: 62

4.2.1 går att låsa upp (jailbreaka) ja, GreenPois0n

Min telefon visar version: 4.2.1 (8C148) så din version verkar ju vara ny..

Har du en döskalle redan så är den jailbreakad, kolla om du har Cydia appen nånstans på telefonen…annars kan du jailbreka ändå…följ bara guiden som kommer upp när du startar greenpois0n.

jag11
    Member

okej en liten sak jag såg nu bara. nu funkar telefonen med mitt comviq kort men när jag går in på inställningar och kollar på operatör så står de att jag har TRE (3)…ska det vara så? går det fortfarande att ringa/messa med mitt comviq kort?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.