Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp Mig Snabbt! Snälla!!
-
AuthorPosts
-
Skulle igår kväll uppdatera min Iphone 2g från 2.1- 3.0.1 och efter det låsa upp och jailbreaka den med hjälp av Iclarifieds guide “http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4302”. jag uppdaterade i Itunes till 3.0.1 eller om det blev 3.1 vet jag inte (detta var sent på kvällen så 3.1 kanske hade släppts?). men när jag laddar ner mjukvaran 3.0.1 som man ska återställa till genom “redSnow” så får jag inte fram den vanliga “ispw” filen utan jag får massa andra filer i “zip mappen”. Så när jag skulle använda “redSnow” så finns det ingen mjukvara att återställa till. ? Telefonen är nu låst och jag vet inte hur jag ska återställa den eller någonting. Snälla hjälp! har jag sabbat mina chanser till att få den att funka?
Du ser väl ifall det är 3.1 eller 3.0.1 ? Kolla upp det först, sen så får vi se.
Nej jag vet inte vad det är. 😛 hur ska jag kolla det? i itunes står det ” ej tillgängligt” försökte med att hålla inne shift och återställa till 2.2 men det gick inte, kom upp ett fel medelande. Vet någon varför jag inte får den vanliga ISPW filen när jag laddar ner mjukvarorna.? får massa små filer istället. !
Kolla i telefonen? För menyerna kommer du väl åt?
@heyboy 41890 wrote:
Skulle igår kväll uppdatera min Iphone 2g från 2.1- 3.0.1 och efter det låsa upp och jailbreaka den med hjälp av Iclarifieds guide “http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4302”. jag uppdaterade i Itunes till 3.0.1 eller om det blev 3.1 vet jag inte (detta var sent på kvällen så 3.1 kanske hade släppts?). men när jag laddar ner mjukvaran 3.0.1 som man ska återställa till genom “redSnow” så får jag inte fram den vanliga “ispw” filen utan jag får massa andra filer i “zip mappen”. Så när jag skulle använda “redSnow” så finns det ingen mjukvara att återställa till. ? Telefonen är nu låst och jag vet inte hur jag ska återställa den eller någonting. Snälla hjälp! har jag sabbat mina chanser till att få den att funka?
Jag hade samma problem jag fick också bara upp en zip fil med massa saker i.
men lösningen på ditt problem finns på google om jag har fattat allt rätt-Gå in på iclarifieds guide sedan kopierar du ispw länken och klistrar in den i google, då ska du få upp en megaupload sida som hade en fungarande ispw =):)
eller så öppnar du inte zip filen, utan döper om den till .ipsw 🙂 Det är nämligen en zip-fil egentligen.
Hoppas jag förstår ditt problem rätt nu bara 😛
@carpe 41914 wrote:
Kolla i telefonen? För menyerna kommer du väl åt?
Ne jag kommer inte åt menyerna eftersom telefonen inte är aktiverad. när jag sätter i at&t kortet så måste jag fylla i telefonnummer till det kortet och det har jag inget? :S och om jag sätter i mitt vanliga tele2 simkort så står det att det inte är ett giltigt simkort.
Har nu lyckats fixa en 3.0 som funkar. men ett annat problem är när jag ska få telefonen i DFU mode. Det är så att power knappen är sönder på telefonen. så det funkar inte att trycka på den. men tänkte att man kan använda sig av zipphone för då kan man väl få den i DFU mode genom det programmet, men jag får det inte att funka. Har ni några förslag på hur jag kan få den i DFU mode utan att använda Power knappen ?
Snälla hjälp mig att få min iphone att funka igen.!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.