Hjälp mig! =/

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hjälp mig! =/

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 119

Hej , jag har en iphone 3g svart 16 gig och nu för tiden så har jag börja få problem att lägga över saker , får nått felmedleande om att överförings hastigheten lyckades inte eller något :S jag har massor av apps på min iphonen som jag vill spara och jag skulle gärna också installera om hela min dator om det skulle behövas.

Problemet är att jag vill ha kvar alla apps + att jag vill gärna kunna låsa up min iphone till annat än telia i framtiden om jag skulle vilja , nån som vet hur man kan fixa detta så smidigt som möjligt ?

spjonky
    Member
    Post count: 138

samma problem här …när jag för över musik eller nått annat så tar det 100% på CPUn :O och tar ca 2-3min per låt!

Deks
    Member

Ingen som vet? :/

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Kör en aktivitetskontroll och kolla om det verkligen är iTunes som ställer till det :confused: Annars, är iPhonen på på rätt sätt (:P), jailbroken? Långa låtar? Senaste iTunes? Provat installera om iTunes?

Deks
    Member

asså senast jag testade lägga över filer och det funka var ett tag innan jag uppdatera itunes , kan det blivit något fel då? , den e jailbreakad , men har funkat normalt typ ett halvår :S , och datorn funkar normal hela tiden , bara itunes som crashar

Mekke
    Member

iPhone 3G med senare firmware (2.2/2.2.1) krånglar med äldre iTunes, men ska inte krångla med nya :confused: Det kan dock som du säger ha blivit något fel, prova en ominstallation 😉

Deks
    Member

@mekke 28325 wrote:

iPhone 3G med senare firmware (2.2/2.2.1) krånglar med äldre iTunes, men ska inte krångla med nya :confused: Det kan dock som du säger ha blivit något fel, prova en ominstallation 😉

Försvinner inte alla mina apps då ? :/

Mekke
    Member

Inte om du tar en backup 😉 Finns i “**/Musik/iTunes/Mobile Applications” 🙂

Deks
    Member

@mekke 28328 wrote:

Inte om du tar en backup 😉 Finns i “**/Musik/iTunes/Mobile Applications” 🙂

tackar , ska installera om hela min dator på en gång =P

Deks
    Member

@deks 28345 wrote:

tackar , ska installera om hela min dator på en gång =P

installerade om datorn , men det funkar fortfarande inte :S och nu e all musik borta från datorn =(( trodde det sparades i itunes mappen med =/ , finns det något som vet hur man fixar detta och om dt går att överföra musik från iphone till datorn ?

Halle
    Member
    Post count: 837

Hur ska musiken kunna sparas om du formaterar/ominstallerar OP:et? Jag antar att du inte hade mer än en HD eller hade partionerat upp HDn?

Mekke
    Member

Musiken sparas bara i iTunes-mappen om du säger att den ska göra det. Den är inte så från början 🙁

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om man ska blåsa om datorn kan man naturligtvis inte bara spara det i itunes,man måste lägga över filerna till en USB-sticka eller extern hårddisk.
    Blåser man om en windowsdator raderas allt på hårddisken i datorn!

Deks
    Member

Okej , så jag kan inte få tillbaka musiken utan att tanka den igen , men men värre saker har hänt i livet än att min musik försvinner 😛
    aja hittade ett program som heter Cucusoft iPhone iTouch iPod to Computer Transfer , dock var det bara en trail version , vet någon om man kan hitta nått liknande program som e gratis ? (eftersom man inte får snacka om cracks och skit här)

kivve
    Member
    Post count: 70

@steffe 28378 wrote:

man måste lägga över filerna till en USB-sticka eller extern hårddisk.!

extern? usb? varför inte bara på andra hårddisken i datorn? Inte många som bara använder en opartionerad hdd med allting på.

steffe
    Member

@kivve 28409 wrote:

extern? usb? varför inte bara på andra hårddisken i datorn? Inte många som bara använder en opartionerad hdd med allting på.

Ja,men det är nog lättare för folk som inte är dataexperter att använda yttre minnesenheter.
    På t.ex. Dells burkar är partition 2 dold och skrivskyddad och är jäkligt svår att hitta.Den används huvudsakligen istället för de restorecd som andra tillverkare skickar med.

Deks
    Member

Har både en till partion till , en hårdisk till i datorn o 3 st extärna hårdiskar XD var bara jag som var lite klumpig och glömde föra över min musik för jag trodde det var sparad i itunes mappen på min musik o den flytta jag 😛

steffe
    Member

Synd,har gjort liknande tabbar själv.Det berodde i mitt fall på att jag hade för bråttom och inte kollade.Tråkigt,200 bilder borta.

Deks
    Member

@steffe 28440 wrote:

Synd,har gjort liknande tabbar själv.Det berodde i mitt fall på att jag hade för bråttom och inte kollade.Tråkigt,200 bilder borta.

jo mina bilder åkte också dit XD

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.