Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › HJÄLP!! Min Iphone 3gs tvärdog!!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag behöver akut hjälp! Min telefon laddade ur igår när jag använde den, dog såklart när det var 2% kvar på batteriet. Jag stoppade in den i laddaren och blixten och batterisymbolen visades, sen vart det bara svart.
Sedan dess har den varit svart och heldöd. 1 dygn nu. Jag har testat att ladda den med olika laddare samt i datorn, har en nödladdare av icke orginalmodell, en icke orginalladdare, en orginalladdare samt en docka som ej är orginal. Har även testat att ladda den i datorn.
Det är en Iphone 3gs, firmware: 4.0.1 (tror jag, iaf är det minst 4)
Den är bara en månad gammal.
När jag stoppar i laddaren händer ingenting, den är totalt död. Även prövat att låta den vara utan laddare och tänkt att den bara behöver “somna in”. Den visar ingen som helst vilja att leva när den får el i sig.
Det sorgliga är att jag haft problem med Itunes så har ej synkat den på cirka 3 veckor. Har ingen backup på mina filer, anteckningar eller kontakter. Ingen backup på de program jag betalt pengar för, ingenting.
Har ringt butiken jag köpt den i och den ska ju in på service, men jag är rädd att de kommer återställa den och att jag ska förlora alla mina anteckningar samt behöva betala för programmen en gång till.
Någon som har tips på vad jag kan göra? Skulle vilja kopiera allt viktigt innan den åker in på service.
Någon som varit med om liknande scenario?
Fan vad ledsen jag blir, det kommer ta minst 2 veckor att laga den. Kommer kännas så naket utan min telefon. Fan vad beroende man blir av dessa prylar. JAg har ju allt där.
Har även kalendern som är synkad med min gmail. Dvs tar jag bort en post på mobilen så händer samma sak i kalendern på gmail. Kommer allt då försvinna från gmail så fort jag börjar använda min nyrenoverade telefon nu om de gör en återställning? Rädd för att det ska hända.
Detta känns så bedrövligt. Jag tror ni på forumet förstår min desperation 🙁
Finns det något jag kan göra? Jag är så desperat just nu 😮
Testa att hålla in lås-knappen och home-knappen samtidigt som laddaren är i! 🙂
Det brukar funka.@diflover 80153 wrote:
Testa att hålla in lås-knappen och home-knappen samtidigt som laddaren är i! 🙂
Det brukar funka.Testa det som ovanstående har skrivit.
Här har du lite bilder om du känner att du behöver det, för att sätta telefonen i DFU-mode/komma ur DFU-mode: Sätt din iPhone/iPod Touch i DFU-läge | iMediaAppar du betalt för tappar du inte eftersom dom hänger med ditt iTuneskonto, så dom kan du ladda ner och synka igen om än telefonen återställs 🙂
Hej!
Tack för svaren. Jättebra att iaf programmen ej försvinner.
Nu är min fru och ska lämna in telefonen när jag såg detta. Är det värt att låta bli att lämna in den tro och testa att köra home/sleep grejen i itunes?
Har redan testat att göra det 100 gånger utan att ha den kopplad till Itunes, men kan det vara värt att låta bli att lämna in den och testa i Itunes eller tycker ni jag ska lämna in den? Risken är ju att det bara tar längre tid innan jag får en fungerande telefon.
Kan detta fungera tro? Även fast den inte verkar få ström. Batteriet blir ej varmt när den sitter i laddaren, även efter många timmar!
Behöver svar snabbt då den ska lämnas in i princip denna stund annars..
tacksam för snabba svar/tips
Förresten, är det säkert att de återställer telefonen när den är inne på service eller finns det kanske en chans att jag kan få en telefon tillbaka där de ej raderat allt?
jag hade liknande problem med min 3GS den vart urladdad över natten sen va den helt död, bara svart skärm.
Jag testade sen att sleep/home grejen som du kallar det och då hörde jag pling ljud i itunes och det dök upp att itunes har hittad min iphone i restore läge och jag va tvungen att återställa den , det funkade för mig och telefonen går fint idag.
Okej tack för snabbt svar. På butiken sa de att den i vilket fall inte skickas iväg denna veckan så frugan tar hem den igen och då ska jag testa detta. Kan skriva här om det fungerade så att folk med samma problem kan få lite hjälp av detta. Det är fruktansvärt frustrerande. Jag har i a f då lärt mig att ta kopior av mina anteckningar och diverse annat som ej sparas så att det ej försvinner när/om jag måste återställa luren. Hemskt jobbig grej…
Hur är det med kalendern som är synkad med min gmail. Kommer min kalender nu rensas?? Eftersom det jag gör på telefonen även sker på gmail och tvärtom tänker jag. Blir telefonen rensad så borde även min kalender och kontakter på gmail att rensas eller hur? Jäkligt frustrerande i sådant fall. Finns det något sätt jag kan stoppa detta på?
Mvh
Tyvärr så fungerade det inte alls.
Har testat minst 10 gånger nu.. ska fortsätta att pröva men det verkar inte ge resultat..
och den tar verkligen inte emot el. då skulle den ju bli varm. Tror ej det funkar eftersom den inte har någon ström i sig.
Någon som har ngt tips för hur jag ska kunna få den ta emot ström? Antar att ngt hänt med bottenkontakten.
Kan laddare som ej är orginal orsakat detta? Tänkte på att nödladdaren som ej är oginal säkert kan “böja” till bottenkontakten lite eftersom det är typ som ett batteriack som har en laddkontakt. Denna borde ju kunna påverka eftersom den har lite tyngd i sig och alltså hänger fritt från bottenkontakten.. har varit försiktig med den men kanske kan ha gjort något ändå..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.