Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hjälp någon!!
-
AuthorPosts
-
Hejsan,
Fick idag tillbaka min iphone, den har varit inne för upplåsning/jailbreak.
Själva telefonen funkar OK men har ett par problem som kanske beror på upplåsningen?
När man har gjort jailbreak så få man inte göra uppdateringar i iTune.
1. Min fråga är hur lägger man in bilder och låtar utan iTune?
2. När jag lägger telefonen horisontellt så följer bilden inte med.
3. Kan inte skicka bluetooth från en annan telefon till min iphone.Tack på förhand.
/M
@monper 36789 wrote:
Hejsan,
Fick idag tillbaka min iphone, den har varit inne för upplåsning/jailbreak.
Själva telefonen funkar OK men har ett par problem som kanske beror på upplåsningen?
När man har gjort jailbreak så få man inte göra uppdateringar i iTune.
1. Min fråga är hur lägger man in bilder och låtar utan iTune?
2. När jag lägger telefonen horisontellt så följer bilden inte med.
3. Kan inte skicka bluetooth från en annan telefon till min iphone.Tack på förhand.
/M
1: Du bockar i ett alternativ i iTunes som heter “Hantera musik och video manuellt” så kan du föra över i iTunes sedan.
2: Den gör det i tex sms osv, men inte när du har homescreen.
3: Finns ett program i Cydia som heter iBluetooth (kostar) som är jättebra. Kräver att den är jailbreakad, men du har den upplåst så då är den det antar jag.
@snook 36793 wrote:
1: Du bockar i ett alternativ i iTunes som heter “Hantera musik och video manuellt” så kan du föra över i iTunes sedan.
2: Den gör det i tex sms osv, men inte när du har homescreen.
3: Finns ett program i Cydia som heter iBluetooth (kostar) som är jättebra. Kräver att den är jailbreakad, men du har den upplåst så då är den det antar jag.
Hej igen,
Jag kan inte fåupp iphoneikonen i iTunes utan att uppdatera till den senaste versionen. Det är väl där man kan bocka i “hantera musik och video manuellt”?
/M
@snook 36799 wrote:
Vad menar du nu? Uppdatera iTunes eller iPhonen?
Vilken iPhone har du och vilken firmware?
När jag docka på iphonen i datorn så startar iTunes, då står det att den vill att jag ska uppdatera iphonen till den senaste versionen. Eftersom jag har fått den upplåst så vill jag inte uppdatera till den senaste versionen.
Firmware: 04.26.08I normala fall när man dockar in iphonen i datorn så startar iTunes igång. I iTunes på vänster sidan så har man bibliotek, affär, spellistor och min iphone, det jag saknar är iphoneikonen för att kunna bocka in vissa inställningar.
@monper 36802 wrote:
När jag docka på iphonen i datorn så startar iTunes, då står det att den vill att jag ska uppdatera iphonen till den senaste versionen. Eftersom jag har fått den upplåst så vill jag inte uppdatera till den senaste versionen.
Firmware: 04.26.08I normala fall när man dockar in iphonen i datorn så startar iTunes igång. I iTunes på vänster sidan så har man bibliotek, affär, spellistor och min iphone, det jag saknar är iphoneikonen för att kunna bocka in vissa inställningar.
Det är konstigt för att du har senaste firmwaren.
Men tryck bara nej när rutan kommer upp om uppdatering.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.