hjälp nu min iphone4 blev låst

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak hjälp nu min iphone4 blev låst

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 357

jag hade 4.1. innan skulle fixa till 4.2.1. allt blev fel nu är den låst till usa igen och 4.3.1

opratör at&T 10.0
    baseband 04.10.01
    ios 4.3.1.

allt blev fel för jag inte höll ner alt men detta stog inte i guiden jag läste

har sparat det gamla scsh backup från när den va 4.0.1 eller om det är 4.1

finns det något sätt nu att få upp denna elelr backa basebandet så jag kan ha mitt telenor kort i igen

kan man göra något i grennpoison eller i TinyUmbrella eller något annat sätt nu har jag ingen telefon helt plösligt

swag
    Member

eller finns det något sätt bara att göra så jag kan ha mitt telenor kort i inte så noga med jailbreak bara så jag kan ringa han jag köpte den av för länge sen ss att den var upplåst i butiken i usa när han köpte den. vet ej va han menade med det .för jag jailbreakade den när jag köpte den av han i en butik här i gbg så hade jag mitt kort i

fick med ett at&t kort i lådan

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@swag 89705 wrote:

jag hade 4.1. innan skulle fixa till 4.2.1. allt blev fel nu är den låst till usa igen och 4.3.1

opratör at&T 10.0
    baseband 04.10.01
    ios 4.3.1.

allt blev fel för jag inte höll ner alt men detta stog inte i guiden jag läste

har sparat det gamla scsh backup från när den va 4.0.1 eller om det är 4.1

finns det något sätt nu att få upp denna elelr backa basebandet så jag kan ha mitt telenor kort i igen

kan man göra något i grennpoison eller i TinyUmbrella eller något annat sätt nu har jag ingen telefon helt plösligt

Det är nog kört som det är nu då du även fått uppdaterad baseband när du fick 4.3.1.
    Den var nog upplåst med ultrasn0w förut.
    I USA säljs de inte upplåsta så det var jailbreak och ultrasn0w du hade.
    Bara att vänta och se om det kommer upplåsning.

swag
    Member

stämmer den va jailbreakad och hade ultrasnow i .ok tror du det kommer .hjälper inte att man har sparat scsh backupen från innan den blev låst .du tror inte det finns något sätt att bara låsa upp den så man kan ha mitt vanliga kort i om man hoppar över jailbreaket

MrCabelguy
    Member

@swag 89712 wrote:

stämmer den va jailbreakad och hade ultrasnow i .ok tror du det kommer .hjälper inte att man har sparat scsh backupen från innan den blev låst .du tror inte det finns något sätt att bara låsa upp den så man kan ha mitt vanliga kort i om man hoppar över jailbreaket

Eftersom baseband uppdaterades med nu när du fick ny mjukvara så är det kört för tillfället.
    Det har lovats upplåsning sen före jul men än haf ingen lösning kommit om man har nyare baseband

swag
    Member

hjälper inte att man sparat scsh innan den blev låst .finns inget som bara gör den unlock då så får man hoppa över jb

hittade detta men det är inte samma sak eller Untethered Jailbreak för iOS 4.3 väntas komma ut nästa vecka WoiP | WoiP

swag
    Member

finns absolute inget sätt just nu då måste jag köpa en ny iphone nu då för att jag gjorde som guiden sa här på sidan men i guiden stog det inte att man skulle hålla nere alt när man valde filen vis återställning i itunes . måste vara mer som har gjort så här .hur gör dom väntar också då

MrCabelguy
    Member

@swag 89734 wrote:

finns absolute inget sätt just nu då måste jag köpa en ny iphone nu då för att jag gjorde som guiden sa här på sidan men i guiden stog det inte att man skulle hålla nere alt när man valde filen vis återställning i itunes . måste vara mer som har gjort så här .hur gör dom väntar också då

De som uppdaterat får snällt vänta och använda den som en iPod

swag
    Member

men tror du själv att det kommer en unlock? kan man få den upplåst på något annat sätt tex av at&t i usa?

MrCabelguy
    Member

@swag 89738 wrote:

men tror du själv att det kommer en unlock? kan man få den upplåst på något annat sätt tex av at&t i usa?

Jag har ingen aning om det kommer upplåsning och vad jag har hört så låser inte AT&T upp dem heller.

swag
    Member

ok just nu är det bara att vänta då för det finns väl ingen i sverige som kan låsa upp den

swag
    Member

hej läste detta nyss funkar det på min iphone 4 som jag skrev om här innan som blev låst för att inte guiden som finns här stämde

Jailbreak för 4.3.1! WoiP | WoiP

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Detta kan jailbreaka men inte låsa upp.

swag
    Member

ok tack tror du det kommer en upplåsning.bruka det komma en upplåsning till varje nytt ios?

nimren
    Member
    Post count: 250

För det första, bra jobbat 😉

För det andra så lär inte en unlock komma förens nästa iphone släpps, vilket är till sommaren.

swag
    Member

inte kan ju inte ta så lång tid för en unlock alla här säger olika lika bra att vänta och se

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.