Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hjälp ny iphone ägare!!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Fick igår en begagnad iphone 3g men jag fattar ingenting. 😀
Finns det någon här som kan hjälpa mig?Den skall vara upplåst och jailbreakad, vad det nu är, men jag får ingen mottagning på den.
Måste jag göra något för att det skall fungera?Snälla nån hjälp mig!
Det står bara ingen service. Alltså hittar den inget nät. Är det själva iphonen då som behöver service tro?
Kan inte öppna den i min dator heller? Fattar inget!Vad har du för firmwire=version (mjukvara, inställningar-allmänt-om) och modemfirmware?
Testa sätta på och av flygplansläge
Version: 3.1.2 (7D11)
Modemfirmware: 05.11.07Haha jaaa! Och det fungerar i min gamla mobil.
Nu har jag vart ute med mobilen, den hittar nät ibland, men det försvinner på en gång! :S
Är det service som gäller antar jag…
Vart gör man det billigast?Som det frågades om innan, är du helt säker på att den är upplåst?
Jailbreake innebär i sig själv inte att luren är olåst.Ja den är upplåst den hittar ju nätet men tappar det på en gång!
Det är ingen garanti för att den är upplåst, du kan alltid ringa 112 även med en låst lur, även utan simkort har jag för mig.
Ja men det står ju Sweden 3G alltså Tele2 som jag har, sen försvinner det.
Ägaren innan hade också tele 2.
Mobilen är köpt i USA och är jailbreakad och upplåst.Hur går jag tillväga för att ta reda på vad som är felet då?
Kan ju heller inte uppdatera heller för då försvinner väl upplåsningen om jag fattat rätt.tror nog det är fel på antennen prova med en annan operatör
@mican 75580 wrote:
Ja men det står ju Sweden 3G alltså Tele2 som jag har, sen försvinner det.
Ägaren innan hade också tele 2.
Mobilen är köpt i USA och är jailbreakad och upplåst.Hur går jag tillväga för att ta reda på vad som är felet då?
Kan ju heller inte uppdatera heller för då försvinner väl upplåsningen om jag fattat rätt.Vad händer om du slår av 3G-nätet och använder dig av gsm-nätet?
Får du då signal som är bestående, eller försvinner det även då lika snabbt?Samma sak utan 3G nätet, ingen service står det.
Har provat med sim från Telia också och det är samma sak.Är det antennen då tro?
Vart fixar man det och kan det fixas eftersom den är från USA?
Vill ju att den fungerar NU!@mican 75686 wrote:
Samma sak utan 3G nätet, ingen service står det.
Har provat med sim från Telia också och det är samma sak.Är det antennen då tro?
Vart fixar man det och kan det fixas eftersom den är från USA?
Vill ju att den fungerar NU!Om det är antennen problemet ligger i, så kan du om du inte vill pilla själv med det, lämna in den till någon som byter ut antennen åt dig.
Nej själv vågar jag absolut inte, för jag antar att det inte är att “bara” fixa själv.
Men om jag lämnar in den, dom tar inte bort min upplåsning då?
Vart kan man lämna in den?Du skulle kuna byta hela dockanslutningen, det är ganska enkelt att göra. den innehåller bland annat antenflexkabel
@iPhoneReservdelar.se 75691 wrote:
Du skulle kuna byta hela dockanslutningen, det är ganska enkelt att göra. den innehåller bland annat antenflexkabel
Men vart fixar jag det då?
Pris?Du kan skicka telefonen på kostnadsförslag så byter vi ut antenn
@iPhoneReservdelar.se 75709 wrote:
Du kan skicka telefonen på kostnadsförslag så byter vi ut antenn
På kostnadsförslag? Vad betyder det.
Är inte så hemma i den här branschen…@mican 75712 wrote:
På kostnadsförslag? Vad betyder det.
Är inte så hemma i den här branschen…1. Du skickar iväg telefonen till mottagaren.
2. Mottagaren går igenom & konstaterar vad felet är.
3. Kontaktar dig med vad det kostar för dig att reparera.
4. Antingen avböjer eller godkänner du kostnaden du fick.
5a. Om du avböjer skickas telefonen tillbaka till dig.
5b. Om du godkänner så ska du betala, sedan påbörjas lagningen av din telefon.
6. Skickas tillbaka till kunden.Ahaa, kanon!!!
Några förslag på bra seriösa ställen att skicka till?
Det är inget gammalt sim kort du har då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.