Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › HJÄLP – Överföra Videor
-
AuthorPosts
-
Haj, jag behöver lite hjälp med detta. Jag fattar inte hur jag ska få mina videor (småfilmer) från min PC till min Iphone.
– Jag öppnar iTunes och väljer Filmer.
– Jag går på Arkiv, och väljer “lägg till fil i biblioteket”
– Jag letar upp filmen och klickar på öppna, men den kommer inte med.Jag kom sedan på att Iphone inte stödjer AVI formatet så jag provade med en annan fil, men ej!!!! Mycket tacksam för en lösning på detta problem. Filmerna jag försökte få in i början är filmer tagna med min kamera och de är av AVI formatet.
Niklas
Leta upp filmen i Utforskaren (Finder på Mac), högerklicka och välj “Öppna med..>iTunes” 🙂 Sen går du in i synknings-inställningarna för iPhonen i iTunes och bockar för “Synkronisera filmer” och bocka för den filmen. Synka. Klar! 😀
Många tack för ditt svar men det fungerar fortfarande inte.
Jag gjorde som du sa…
men när jag sedan öppnar iTunes och bockar för “Synkronisera filmer” så hittar jag inte var jag ska bocka för själva filmen innan jag synkar. Beror det på att det är AVI filer då eller?Niklas
Ladda ner nån gratis videokonverterare.Själv använder jag samma som till PSP,funkar ok.
Jag använder iTunes. Bara att högerklicka och välja “Skapa version för iPhone” 😀
EDIT: Lite OT, men detta var mitt 1000:de inlägg! :o:rolleyes:
Nu fungerar det som det ska…
En sista fråga bara till er Iphone experter.
Jag bor i Thailand och här köper man refillkort för att fylla på telefonen. Problemet jag har är att Iphonen kopplar upp ibland via GSM nätet när jag inte har WI-FI koppling tillgängligt och det försvinner några kronor. Kan man inte sätta detta någonstanns så det inte sker… Är annars mycket nöjd med min Iphone.Niklas
Gå in i Inställningar>Allmänt>Nätverk och ta bort APN-inställningarna. Minns inte riktigt exakt vad det står då min iPhone är hos Anovo.. 🙁 Men det finns iaf där 🙂
Och om den är jailbroken kan du installera SBSettings (lr BossPrefs) och avaktivera EDGE där, för då försvinner all mobil data-uppkoppling 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.