Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Hjälp!! Råkade återställa när jag skulle uppdatera!!!
-
AuthorPosts
-
Hej! Jag har en iphone 2g från staterna,som va jailbreakad 2.1 som jag skulle uppdatera till 3.1.2 men istället så råkade jag trycka återställa istället för uppdatera.. Nu kommer jag ingen vart i telefonen utan bara “emergency calls)
och när jag synka den med itunes,så står det bara att jag har fel sim kort.. jag har comviq… Men jag har kvar det gamla AT&T kortet,å då synkar den med itunes och vill att man ska aktiera nåt slags AT&T konto…
Hur låser jag upp den?? Googlat runt som en dåre de senaste timmarna, ziphone och iliberty+ verkar ju va nåt som dom använde sig av -08..
Vore väldigt tacksam för lite hjälp!!!!här har du lösningen
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7016-kan-jag-jailbreaka-3-1-3-a.html
Relax, you’re golden. The original iPhone has been permanently pwned, and nothing Apple does can prevent your jailbreaking or unlocking your phone. If you have upgraded your phone, you will have lost your jailbreak and unlock, but you can easily get it back by running redsn0w 0.9.3. When it asks you to point it to the firmware currently installed on your iPhone, you will have to “trick” it by pointing it to the 3.1.2 ipsw instead. Redsn0w will jailbreak your phone and install BootNeuter, which you can use to unlock your phone.
Fisken, blackweather är svaret
H3NR11K : När jag återställde den går den inte tillbaka till sin a gamla firmwares eller går den till den senaste 3.i.3??
Freebo: Kan man köra Blackweather? kommer ju inte in telefonen?Det är precis det Redsn0w och Blackra1n gör, öppnar upp (hacktiverar) telefonen åt dig. Följ bara guiden så är du tillbaka med en rockande iPhone på nolltid, tro
mig 😉@fisken 58669 wrote:
H3NR11K : När jag återställde den går den inte tillbaka till sin a gamla firmwares eller går den till den senaste 3.i.3??
Freebo: Kan man köra Blackweather? kommer ju inte in telefonen?Den vill att du ska ha 3.1.3 så det kommer att bli strul där. Det är vilket som för dig så du kan uppdatera safe.
Freebo och jag svarar på samma sak med olika metoder 😀
sista frågan innan jag gör ett försök.. När jag sen kör redsnow,räcker det att bara kryssa i cydia? Å tack för all hjälp
Yes, Cydia räcker gott & väl. Glöm inte att installera bootneuter från Cydia för att låsa upp
Kommer inte in cydia idag.. Står bara loading data.. Fel på deras server kanske?
Nu körde jag ju aldrig bootneuter,för jag körde unlock med och la in bl 3.9 bl4.6 va det fel av mig?
De flesta 2G iPhones från Asien är redan upplåsta emedan de från USA är låsta och kräver Bootneuter. Fungerar ditt SIM-kort så är ju allting frid och fröjd, gör det inte det så installerar du Bootneuter
@freebo 58743 wrote:
De flesta 2G iPhones från Asien är redan upplåsta emedan de från USA är låsta och kräver Bootneuter. Fungerar ditt SIM-kort så är ju allting frid och fröjd, gör det inte det så installerar du Bootneuter
Det fungerar klockrent! Körde ner lite apps från iTunes igår,det e väl ingen fara fast den jb? Nån ide vad det kan va med cydia? Du verka ju vara lite av en guru på detta;)
@fisken 58744 wrote:
Det fungerar klockrent! Körde ner lite apps från iTunes igår,det e väl ingen fara fast den jb? Nån ide vad det kan va med cydia? Du verka ju vara lite av en guru på detta;)
Det är nada problem! Cydia är alltid segt.. Kan vara extra segt med 2G telen.. Det tar ca 1-2min för min 3GS att ladda allt -.-
najs att det funkar!
Fan va najs med alla apps å program!! Men,nu har jag ett annat problem.. jag har fyllt telefonen med en massa apps å program nu i 3 dagar,och e skitnöjd.. Men,så tappade jag telefoneni golvet å skärmen sprack… så jag åkte å köpte en 8 3g till tjejen å en 16 3gs till mig.. Nu ska jag jb dom? e de nåt å tänka på då? kör väl blackrain då?
2g jag har nu funkar,men det e en stor spricka i den,kan jag för över det som jag har i den till 3gs:en på nåt sätt?? kan man installera genom ssh? Möe frågor nu,men det har vatt väldigt bra respons här.. Ha de gött=)Förhoppningsvis är det 3.1.2 på 3GS:n, då är det bara att köra Blackra1n på båda.
Synka 2G:n i iTunes. Se sedan FAQn i min signatur så ser du hur du för över allting till 3GS:n
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.