Hjälp , RebelSIM Upplåsning !

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hjälp , RebelSIM Upplåsning !

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej, jag är ny på forumet, likaså ny på iphone

jag skaffade min iphone idag, den var updaterad till 2.2. Har också skaffat ett rebelsimkort nyligen. Jag ville använda mitt gamla tele2 kort i iphonen men det går inte. Iphonen hittade comiqs nät i några sekunder precis när jag satte i det men sen återgick det bara till “ingen service”.
    har nån haft liknande problem eller vet nån hur jag löser det?
    jag tror mig ha följt instruktionerna som angavs på deras hemsida fullt ut. provat
    göra om det flera gånger med utan att lyckas.
    Jag köpte min iPhone 3g för bara en vecka sen och fick mitt RebelSIM kort idag och har suttit o pillat med de här i 3-4 timmar , har även försökt Återställa hela telefonen , Stängt av 3g , Det mesta .. Kan det vara fel på mitt sim-Kort ? isånnafall , men de tvivlar jag på eftersom telefonen läser av det i början och efter varje omstart. Skulle va jätte tacksam för hjälp , vill inte ha slösat så oerhört mycke pengar!

snook
    Member
    Post count: 2190

@khairule 26681 wrote:

Hej, jag är ny på forumet, likaså ny på iphone

jag skaffade min iphone idag, den var updaterad till 2.2. Har också skaffat ett rebelsimkort nyligen. Jag ville använda mitt gamla tele2 kort i iphonen men det går inte. Iphonen hittade comiqs nät i några sekunder precis när jag satte i det men sen återgick det bara till “ingen service”.
    har nån haft liknande problem eller vet nån hur jag löser det?
    jag tror mig ha följt instruktionerna som angavs på deras hemsida fullt ut. provat
    göra om det flera gånger med utan att lyckas.
    Jag köpte min iPhone 3g för bara en vecka sen och fick mitt RebelSIM kort idag och har suttit o pillat med de här i 3-4 timmar , har även försökt Återställa hela telefonen , Stängt av 3g , Det mesta .. Kan det vara fel på mitt sim-Kort ? isånnafall , men de tvivlar jag på eftersom telefonen läser av det i början och efter varje omstart. Skulle va jätte tacksam för hjälp , vill inte ha slösat så oerhört mycke pengar!

Hur återställde du telefonen? I iTunes eller på annat sätt?

Kolla i Inställningar –> Allmänt –> Om Version och modemfirmware?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Har du senaste basebandet så måste du kanske programmera om ditt rebelsim.

Khairule
    Member

Jag Återställde Telefonen Via Inställningar o sedan att Radera allt innehåll och inställningar. inte Via iTunes.

Jag har Modemfirmvare: 02.28.00
    Version 2.2(5g77)

Och grejen att jag ska uppdatera mitt rebelSIM är att jag köpte det nyss med den senaste versionen som skulle funka med 2.2 tydligen..

amko
    Member
    Post count: 258

Khairule = varför installerar du inte bara Yellowsn0w ?? slipper du ha rebelSIM i alls! bara ditt vanliga kort, eftersom du har version 2.2 o modemfirmware 02.28.00 så ska det funka med yellowsn0w…

uppdatera bara inte till 2.2.1 som finns i itunes nu ! då lär inte yellowsn0w funka.

Khairule
    Member

Precis då behöver jag inte ha rebelSIM nu när jag har köpt rebelSIM så ska jag då i onödan Jailbreaka den ? ..

Tack för förslaget däremot , Men mer hjälp på de här med RebelSIM skulle vara mer tacksamt !

carpe
    Member
    Post count: 904

@khairule 26744 wrote:

Precis då behöver jag inte ha rebelSIM nu när jag har köpt rebelSIM så ska jag då i onödan Jailbreaka den ? ..

Tack för förslaget däremot , Men mer hjälp på de här med RebelSIM skulle vara mer tacksamt !

Som sagt, varför köra rebelsim?

jollejo
    Member
    Post count: 64

@khairule 26744 wrote:

YS fungerar bra mycket bättre än rebelsim för mig. Sälj rebelsimmet och kör YS mitt tips.

Men om du nu ska vägra YS (fattar inte varför?) så skulle jag tipsa dig om att uppdatera ditt rebelsim. Lycka till.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Khairule,din telefon skulle funka mycet bättre med yellowsnow,rebelsim i ditt fall är inte så lyckat,du kanske skulle ha kollat upp lite mer innan du köpte ditt rebelsim,då hade du sluppit pynta stålar helt i onödan.

Pear
    Member
    Post count: 322

om du köpte med en uppdateringsadapter så kan du ladda ner senaste firmware till ditt rebelsimkort (notera, ej till telefonen, utan till kortet) och så uppdaterar du kortet. Stoppa sedan tillbaka i telefonen så ska det funka.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.