Hjälp! Shift+klicka restore fungerar inte!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Hjälp! Shift+klicka restore fungerar inte!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej, har tänkt nedgradera min 3gs från 4.1 till 4.0.1 och har följt den här guiden YouTube – Downgrade from iOS 4.1 or4.0.2 to 4.0 / 4.0.1 on iPhone with a PC men när jag håller in shift och klickar på restore i Itunes så fungerar det inte. Den vanliga itunesrutan ”din iphone kommer nu återställas bla bla bla…” är det enda som kommer upp och iphonen återställs bara till 4.1 igen.:( Jag har testat med tidigare verisioner av itunes men inget fungerar. Vad kan felet vara?
    Tack på förhand!:)

muffins
    Member
    Post count: 1906

När du håller in SHIFT + Klicka på restore så får du alltså inte upp någon ruta för att söka efter IPSW-fil, har jag fattat det korrekt?

dasshulken
    Member

Exakt:)

muffins
    Member

@dasshulken 79384 wrote:

Exakt:)

Låter väldigt mysko. Det går verkligen inte att misslyckas i mitt tycke med det.
    Har du testat ominstallera iTunes?

Har du testat det på en annan dator?

dasshulken
    Member

Har testat med olika verisioner av itunes (10, 9.2.1 och 9.2) alla nyinstallerade och det funkar inte med någon. har även startat om datorn ett antal gånger. Har inte testat på en annan dator än. Sitter på windows 7 home premium (64-bitars) om det kan var till någon hjälp:)

muffins
    Member

Själva OS:et ska inte spela någon roll iaf :).
    Sitter själv på Win7 på en burk och iTunes och fungerar galant =).

En dum fråga, men måste ställa den bara för att vara säker: Fungerar din SHIFT-knapp? Den ovanför CTRL ?

Annars har jag inte den blekaste varför det inte fungerar för dig.

dasshulken
    Member

Haha, inga frågor är dumma om de kan hjälpa mig att lösa problemet. 🙂 Min shiftknapp fungerar utan problem. förstår verkligen inte vad det kan bero på, har suttit med det här i flera timma utan resultat.:confused:

Pear
    Member
    Post count: 322

Har haft samma problem. Funkade när jag körde Vista, sen bytte till 32 bitar w7, funkade då icke. (exakt samma problem), sen krascha de efter en månad varpå ett nytt 32-bitars installerades å då funkade det. Kör nu 64-bitar w7 och det funkar fortfarande.

Med andra ord, det började fungera för mig när jag ominstallerade datorn. Har dock väldigt svårt att förstå huruvida windows operativssystem inte tillåter att shift-knappen fungerar i iTunes…
    Testa på en annan dator skulle jag säga!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Kan kanske ha med administratörs rättigheter att göra.
    Man kan förbjuda kortkommando i windows så boven kan ligga där nånstans

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.